Ontplofte Siemens Mobieltje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Mijn Siemens GSM A52 ontplofte op 27 januari jl. Wij zaten TV te kijken met mijn GSM op de kast en de kast tegen de muur. Toen hoorden wij een SIS geluid met rookontwikkeling.

Wij wisten niet wat wij zagen toen de accu van onze GSM ontplofte met zwarte roet aan de muur.
Wij hebben verschillende foto's gemaakt van het verbrande toestel. De volgende dag hebben wij via de site van Siemens het verhaal gemailed naar de helpdesk van Siemens. Ze hebben het nummer van de accu van ons door gekregen om te bepalen of de accu de originele Siemens accu was. Verder hebben wij niets van ze vernomen. Ik heb de helpdesk een aantal keren gebeld en ik werd verteld dat de accu origineel was. Toen ik vroeg om maatregelen mailde de helpdesk medewerker het volgende:

"Helaas moet ik u melden dat de divisie Mobile van BenQ in januari van het vorige jaar het faillissement aan heeft moeten vragen. Hierdoor is er geen sprake meer van "normale" service. u geeft aan dat uw accu gesmolten (ontploft) is. Normaal gesproken zal BenQ dit voor u bekijken maar hier is geen mogelijkheid meer voor."

Weten jullie hoe ik verder de zaak moet afhandelen. Er zijn toch meer van deze mobieltjes bij andere mensen. Wij hebben geluk gehad dat het toestel niet in onze handen ontplofte of erger nog bij een benzine station.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
Waarschijnlijk kan je je verhaal beter kwijt bij consumentensites als Radar, kassa en de consumentenbond.

Succes.
 
Bij mijn weten is de fabrikant gewoon verantwoordelijk voor een deugelijk product.
De verkoper is slechts een tussenpersoon belast met de afwikkeling met de garantie, valt deze weg dan moet de fabrikant de afwikkeling doen.

Valt wel geheel buiten klusidee.
Beter zijn de consumentensites, kassa , radar.
en extra info over consumentenrecht: consuwijzer.nl


Succes,
slotje, mod.
 
Hallo lieve klussers,

Bedankt voor jullie meedenken. Helaas kon ik nergens mijn verhaal kijkt. Ik heb naar Kassa, TrosRadar, etc. gemaild maar zonder resultaten.


Nogmaal bedankt
 
Een brief naar de fabrikant met cc's naar consumentenbond, radar, kassa, etc doet wonderen.
wel in de brief vermelden dat die ook naar deze organisaties gaat !
meestal krijg je 2 dagen later al een "excuusbrief" met daarin de belofte dat alles wordt opgelost/vervangen (bij mij werd o.a. kosteloos mijn internet abo waar ik nog 11 maanden aan vastzat stopgezet)
 
Ik denk dat hier nu wel het meeste over gezegd is, dit blijft toch buiten de doelstelling van dit forum vallen.

Succes met de accu. mocht u hem zelf willen repareren dan kunt u met vragen hier terecht. :wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan