Oneffenheid linoleum

Roos020

  • #1
Tijdje geleden linoleum van Forbo laten leggen. Helaas is er precies in het midden van de (kleine) ruimte een streep (soort gleuf) zichtbaar.
Ik ben hier niet tevreden over. Winkel wil hier verder niets aan doen, behalve korting geven op een volgende aankoop. Maar wat heb ik hieraan? Volgens verkoper levert het vervangen van de vloer geen garantie op dat er een andere oneffenheid zichtbaar wordt en is er kans op beschadiging van muren/keuken enz bij het verwijderen van de vloer.
Ik vraag me af… is dat ook echt zo? Er is bij verkoop niet gesproken over dat er oneffenheden zichtbaar zouden kunnen zijn. Wat is de mening hier?

6B4D7EED-AB81-4F25-9587-FB5A191CA08C.jpeg
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Roos020 schreef:
Wat is de mening hier?
Geen. Klusidee is er niet voor bedoeld om een mening te geven over werk dat door derden is uitgevoerd.
Wanneer je een advies nodig hebt over een klus, die je zelf graag wilt doen, ben je van harte welkom, maar over dergelijke zaken kun je hier geen uitspraken verwachten.
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #3
Er hoort altijd eerst geëgaliseerd te worden om dit soort oneffenheden te voorkomen.
 

Gerrit B

Specialist Telecom
  • #4
Even kijken wat er in hun leveringsvoorwaarden staat.
Bij glas kun je bijv. geen aanspraak maken als er een luchtbelletje in zit e.e.a afhankelijk van de grote van de luchtbel, plek waar hij zit en de grote van de gehele ruit.
De kans op beschadigingen van andere spullen lijkt me een probleem van de leverancier zelf, meestal hadden ze zelf ook al wel in kunnen schatten dat een vloer wel of niet geschikt is, immers de leverancier is de specialist in jij niet. Dat het nu meer werk is om het opnieuw te doen lijkt me zijn probleem en niet die van jullie
 

Roos020

  • #5
Bert: er is ook geëgaliseerd. 1 keer (over een tegelvloer), terwijl andere leveranciers aangaven 2 keer. Volgens deze winkel was 1 keer voldoende.

Gerrit: bedankt voor je reactie! Ik ga eens naar de voorwaarden kijken.
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #6
Je ziet nu waarom er toch 2 x geegaliseerd moest worden en dat is inderdaad duurder.

Je hebt verkeerd advies gekregen en / of bent voor de goedkoopste aanbieder gegaan en nu zit je met de spreekwoordelijke gebakken peren, want de winkel helpt je niet.
 
Laatst bewerkt:

Roos020

  • #7
Ik ben inderdaad voor hun advies gegaan. Ze hebben ze me verzekerd dat 1 keer voldoende zou zijn. Ik heb er verder geen verstand van, daarom schakel ik hen in.

De vraag is wat nu, ik heb de factuur nog niet betaald namelijk.
 

Walker

Specialist Deuren en Kozijnen
Moderator
  • #8
Nogmaals: Dit is geen klusvraag.

"Zomaar" de factuur niet betalen is niet de weg.

Tip: Stel de andere partij schriftelijk in gebreke met een goede omschrijving van hetgeen is overeengekomen en hetgeen is geleverd, en bied hen middels deze brief de kans het defect te herstellen. En stel hierin dat je de betaling van de factuur opschort tot het defect is hersteld. Zoek even verder in het Burgerlijk Wetboek, zo uit het hoofd BW7.

Hier gaat verder een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu