Knippercodes Pelgrim vaatwasser GVW935

Ittie

  • #1
Kan een handige klusser mij vertellen wat de verschillende "knippermeldingen"van de Pelgrim GVW935 Vaatwasser inhouden?

Pelgrim zelf doet hier nogal geheimzinnig over, ik moest een gebruiksaanwijzing boekje kopen maar toen ik die eenmaal thuis kreeg gestuurd (na betaling) stond hierover niets vermeld.

Momenteel knippert mijn vaatwasser 9x. ik weet niet wat die code inhoudt. Vorig jaar knipperde de vaatwasser ook, ik heb toen op aanraden van Pelgrim een monteur gebeld, die heeft het probleem verholpen maar het bleek iets wat ik zelf ook had kunnen doen en koste mij wel 45,=.

Alvast erg bedankt voor je reactie!
 

Henny

  • #2
Deze vaatwasser, identiek aan de Whirlpool, geeft voor de foutcode F9
de volgende oorzaak: constante waterinvoer.
(flow meter geeft meer dan 10 impulsen binnen 10 seconden..

Mogelijke oorzaken:
defect inlaatventiel; sluit mechanisch niet af.
defecte triac op het Control Board.

Vermoedelijk zal de pomp steeds 30 seconden draaien en dan weer 20 seconden stilstaan.
 

Co de Witgoedman

  • #3
Ittie schreef:
en koste mij wel 45,=.!
Dat is dus niet duur geweest.....

Maar Klusidee probeert u nog goedkoper te helpen :super:, oa met het advies van Henny.
 

Ittie

  • #4
Beste Henny,

Erg bedankt voor je reactie, ik heb inmiddels gedaan wat al vaker op dit forum is geadviseerd, het apparaat uitgezet, stekker eruit, half uur gewacht en nu het app. weer aangezet. Ik ben nu in afwachting of er wederom na 3/4 van het programma een "piep-concert"uit de keuken komt waarna wellicht wederom deze code F9 te zien is.

Kan ik ergens in het apparaat zien waar het probleem moet zitten, is er dan iets lek, gescheurd etc.? Weet jij of er in de handleiding van de Whirlpool vaatwassers wel staat beschreven wat de verschillende foutmeldingen inhouden?

Bedankt in ieder geval!
 

Ittie

  • #5
Beste Co,

Euro 45,= om een vaatdoekje door de machine te halen ivp te veel schuim wat een vlottertje geactiveerd heeft........ ben wel blond maar dat had ik zelf wellicht ook gekund, als ik de reden van de foutmelding had geweten..!!

Bedankt voor je reactie
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #6
Per soort storing zal er op dit forum geprobeerd worden te helpen aan de hand van de betreffende op dat moment genoemde foutcode.

Dat is op zich al heel mooi, want alle hulp is gratis, en wordt gegeven door vakmensen, die zelf voor documentatie een hoop geld moeten betalen.

Daarnaast zijn dergelijke gegevens veelal beschermd door copyrights.

Conclusie dus: op het forum worden géén lijsten met storingscodes geplaatst, alleen een oplossing gegeven aan de hand van de problemen en de eventueel getoonde storingscode.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #7
Ittie schreef:
... te veel schuim wat een vlottertje geactiveerd heeft........ ben wel blond maar dat had ik zelf wellicht ook gekund, als ik de reden van de foutmelding had geweten
Als je je op dat moment had aangemeld en een vraag gesteld had, had je het van ons gehoord...

Monteurs moeten ook leven, en hun voorijkosten plus uurloon zal toch echt betaald moeten worden. Dan valt dat totaalbedrag best mee, voor een paar minuten bij een medisch specialist betaal ik aanzienlijk meer. En zijn advies: gaat u nog maar drie maanden door met hetzelfde (medicijn)...

Klusidee is echter niet de plaats om te discussieren over prijzen van monteurs.
Hier doen we ons best te helpen het zelf op te lossen. :wink:
 

Co de Witgoedman

  • #8
Foutmeldingen staan over het algemeen niet in de gebruiksaanwijzingen beschreven.
Wij moeten doc. kopen en abonnementen aangaan die erg duur zijn om ook de foutcodes te krijgen.

Wij trachten u hier op het forum goedkoop te helpen, maar als we langs moeten komen betaald u oa ook een bijdrage aan de abonnementen, wegenbelasting, ziektekosten en ga zo maar door, die 45 euro is echt niet te duur hoor.

Dat is dus gelijktijdig met Klusidee Kees :mrgreen:

Voor de oorzaak van dit probleem kunt u alleen maar controleren wat de waterhoogte op het moment van afslaan is. Een triac op de electronic zal door u moeilijk te constateren zijn, wel kunt u controleren of het water in de machine blijft lopen door eventueel de kraan vlak voor het probleem ontstaat dicht te draaien.
 

Ittie

  • #9
Laat het even duidelijk zijn dat ik geen probleem heb met de tarieven van een witgoedexpert. Ik vraag immers zelf om zijn hulp.

Ik voelde me alleen erg op z'n hollands gezegd "lullig" dat deze man langs moest komen voor, wat achteraf bleek, iets simpels als even met een doekje in de rondte... ik weet zeker dat hij zijn kostbare tijd beter kon gebruiken.

Ben blij dat ik nu weet dat de foutcode's niet zomaar ergen zijn te vinden maar via dure abonnement door een witgoedexpert gekocht moeten worden.

Ik weet niet precies wanneer het apparaat de foutcode gaat geven, dus wordt het lastig om precies dan de kraan dicht te draaien. Het apparaat is nu 4 jaar oud, ik heb 5 apparaten van hetzelfde merk in mijn keuken, gelijktijdig aangeschaft, klopt het dan dat ik langer dan 1 jaar garantie heb?

Ik zal het waterniveau controleren maar ben bang dat het inderdaad aan de electronic ligt en weet nu 1 ding zeker... Nu kan ik trots de witgoedexpert laten komen want er is echt wat kapot!
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #10
Ittie schreef:
... ik heb 5 apparaten van hetzelfde merk in mijn keuken, gelijktijdig aangeschaft, klopt het dan dat ik langer dan 1 jaar garantie heb?
Dat zal afhangen of er voldaan wordt aan de voorwaarden die de fabrikant daarvoor hanteert.

Kijk even in die voorwaarden en op de rekening, of een en ander zodanig is dat je daar recht op hebt. En in geval van twijfel toch misschien even bij de fabrikant informeren?

Verder is ook dat geen zaak voor klusidee... :wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu