E63, AEG warmtepompdroger

Oakley1

  • #1
Beste experts,

Ik heb een AEG warmtepompdroger van 1,5 jaar oud (net garantie verlopen) die E63 als storing opgeeft.
De gegevens:
Model: T7648EIH
Type:TC09H6MHP
Prodnr: 91609690900
Serienr: 14279909

Machine draait prima, wordt ook warm, alleen de was wordt niet droog.
Wie heeft de gouden tip om dit op te lossen? Ik heb de kap van de ventilator oid aan de achterkant er al af gehaald en die is geheel schoon.

Oja, we hebben alleen handdoeken gedroogd met deze machine, die redelijk pluizen, dus mogelijk is er wat verstopt? Slangetje voor de afvoer lijkt ook schoon.

Daarnaast:
Ik denk dat ik, om te achterhalen of de machine de foutcode na reparatie nog geeft, hem eer moet resetten (foutcode weghalen). Als ik 'm daarna weer laat draaien, kan ik zien of deze code weer gemeld wordt.
Hoe kan ik de code weghalen (resetten)?

Dank het advies waardoor deze machine weer goed gaat werken!
 
  • Klusservice
    Klusidee
    Klusidee helpt je met het vinden van een klusoplossing! Kom je er zelf niet uit en heb je een vakman nodig schakel dan de klusservice van Klusidee in. Direct een vakman inschakelen
  • Kees

    Vaste Beantwoorder
    • #2
    Geen advies hoe te repareren, maar wel over de garantie:

    Op alle witgoed hoort 2 jaar garantie gegeven te worden.

    Er moet dus nog garantie op zijn! Bij een warmtepompdroger ga je dan niet zelf eraan klussen, daarvoor zijn die dingen te gecompliceerd. Zelf klussen aan een apparaat waar nog garantie op zit is trouwens zonder meer niet verstandig. :wink:
     

    Oakley1

    • #3
    Beste Kees,

    Dank voor je antwoord. Inderdaad is bij gebruik door een consument 2 jaar garantie van toepassing.
    We gebruiken de droger echter zakelijk waardoor er slechts een garantie van 1 jaar van toepasing is. (zie hier.)

    Heel vervelend, en ik heb daar ook een behoorlijke discussie zowel met AEG als met de winkelier (BCC) over gehad.
    We zijn slechts een half jaar over de termijn, het apparaat wordt echt niet vaker gebruikt (slechts een droogbeurt per dag) dan bij prive gebruik en bovenal heeft de verkoper van BCC ons niet geinformeerd over afwijkende voorwaarden bij zakelijk gebruik (terwijl wij dat zeker aan hem hebben verteld en de factuur ook op de bedrijfsnaam staat.)
    Een monteur is er al vanuit AEG bij geweest en die gaf aan (na constatering van de foutmelding E63) dat de warmtepomp kapot was... Totale reparatie kosten ca 1.100 euro bovenop de reeds gemaakte kosten van zijn bezoek van 122 euro... (de droger kostte 930 euro..)

    Maargoed, na ruim 2 maanden gebel/gemail etc met beide partijen blijft men bij hun standpunt en is denk ik nog de enige betaalbare mogelijkheid dat ik de droger zelf probeer te repareren.
    Lang verhaal, maar dan is de achtergrond van deze vraag ook helder.
    Dank vast eenieder voor een tip hoe de E63 storing zoals hierboven beschreven, op te lossen!
     

    EKPATRICK

    • #4
    Kan het niet zo zijn dat de ventilator voor de luchtcirculatie niet draait of te langzaam, als de droger wel warm wordt dan moet de warmtepomp het volgens mij wel doen.
     

    Oakley1

    • #5
    Beste EKPatrick,

    Dank voor de tip.
    Begrijp ik het goed dat de ventilator een andere is dan die door de moter wordt aangedreven tegelijk met het draaien van de trommel?
    Die draait namelijk prima, maar is er dus nog een andere ventilator?
     

    Oakley1

    • #6
    Heb nog even verder gekeken in de droger en ben de ventilator beneden aan de voorkant tegengekomen :)
    De machine heb ik net weer opgestart, maar die ventilator draait geheel niet.
    Iemand enig idee of die ventilator bij het begin van het programma wel direct moet gaan draaien??
    Anders laat ik 'm even een tijdje draaien.

    Daarnaast: hoe wis ik die E63 foutmelding? Anders weet ik niet of die foutmelding opnieuw ontstaat.
     

    Login

    Je wachtwoord vergeten?
    Nog niet geregistreerd? Registreer nu