CV storing, geen warm water

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beteft een Nectra Comfort 2.24

Probleem: geen warm water, uit geen enkele kraan. wel nog verwarming.


Begin vd week kreeg ik enkel nog lauw water uit elke kraan, dit schommelde van warm naar lauw. CV toestel werkte toen nog normaal.
Sinds gisteren kreeg ik geen warm water meer en bleek men cv steeds te ontsteken, brander gaat aan en na 2sec gaat deze weer uit om da na enkele sec weer te ontsteken even te branden en weer uit te gaan enz.
Debiet bij afname warm water is goed/normaal

Ik ga zoizo al de thermostatische doushekraan is ontkalken, maar het probleem zal hiermee niet opgelost zijn vrees ik. Ik denk dat er eerder een verstopping zit in de cv zelf.

heb ook filmpje gevonden met cv met hetzelfde probleem, al maakt het bij mij niet zo een vreemd geluid bij ontsteken, branden.

Zo, hopelijk geraakt het snel opgelost want met de winter voor de deur neem ik liever een warme doushe.
 
Zou het niet beter zijn om de oude C&M Nectra naar het rusthuis te sturen .
Deze ketels staan in de Cv-wereld niet echt hoog aangeschreven .
Weinig installateurs willen hier nog aan werken .
 
Achja Tumkie
Niet iedereen heeft zo maar even een paar 1000 € liggen, om een nieuwe ketel aan te schaffen, en te laten installeren.

Vaak wordt dat hier vergeten.

Dus als iemand een goede andere oplossing heeft, voor deze TS dan horen we dat graag hier, en kan de TS weer lekker warm douchen.
 
Mr Red komt waarschijnlijk uit België aan type ketel te zien ... daar is het wettelijk verplicht om 2-jaarlijks een onderhoud te laten uitvoeren door een erkende technieker .
Ook is het wettelijk verplicht om een verwarmings-audit te laten uitvoeren door een erkend iemand indien de ketel ouder is dan 15 jaar .

Het merk Chaffoteaux ( behorend tot de Ariston-groep ) is in België op sterven na dood . Weinig installateurs willen / kunnen er nog aan werken . De verkoop stelt niets meer voor .
De Nectra was een low-budget ketel met een lage levensverwachting ...
Economisch misschien best om toestel te vervangen door nieuwer en zuiniger toestel .
Begrijp dat niet iedereen meteen het geld voorradig heeft maar soms moet je vooruit denken en er rekening mee houden dat een toestel ooit vervangen moet worden . Heb heel wat Nectra's gezien die er na 5jaar uitzagen alsof ze 20jaar oud waren ...

Wanneer is het laatste onderhoud uitgevoerd ???
 
Toen ik hier 4jaar geleden de woning heb gekocht stond deze ketel er al, deze is ondertussen een 10jaar oud denk ik.
Laatste onderhoud is 2jaar geleden gebeurd en heb er nooit problemen mee gehad, tot begin deze week dus.

Heb afspraak gemaakt voor reparatie maar pas de 22e kan er een technieker langs komen.Dus dat word nog een week onder een koude doushe staan .... Normaal zou mijn verlicht 2jaarlijks onderhoud ook moeten gebeuren maar momenteel worden er zelfs geen onderhouden gedaan omdat de techniekers volledig bezet zijn met herstellingen.

Moest het zijn dat er problemen blijven komen met de ketel, dan wordt deze gewoon vervangen, daar heb ik gerust een paar 1000€ voor over om een nieuwe degelijke ketel te plaatsen. Maar zoals ik zei, heb ik in die vorige jaren nooit een probleem mee gehad, dus waarom vervangen. Nuja, afwachten wat de herlstelling zal kosten en dan zie ik wel.


Maar als iemand dit probleem herkend en de oorzaak weet, post dit even dan kan ik dit doorgeven aan de technieker.


En ik ben inderdaad uit België, wij hebben hier zo geen klusforum, dus val ik er jullie maar mee lastig :wink:
 
Ik vermoed een probleem met je "sanitair warm water sonde".

Gezien het gedrag van aanslaan en doven zonder foutmelding/blokkering en wel werken op Cv bedrijf.
 
MrRed schreef:
Heb afspraak gemaakt voor reparatie maar pas de 22e kan er een technieker langs komen.Dus dat word nog een week onder een koude doushe staan ....

Kun je geen ander bedrijf bellen, die de storing op kan lossen.
Want het lijkt me sterk, dat de cv monteurs het allemaal zo druk hebben.

Anders moeten diverse cv monteurd hier in nederland maar eens gaan emigreren naar België.
Want ik ken er heel veel, die overdags met elkaar zitten te kaarten, omdat ze niet veel te doen hebben.
 
Ik was al van plan dit weekend eens rond zoeken naar een andere technieker die eerder kon langs komen.
En als het toestel dan ook meteen zijn verplicht onderhoud kan geven, is dit ook al gebeurd.
Aangezien ze bij Ariston momenteel geen onderhouden plannen moet ik dit dus later laten doen + dus hievoor weer een dag verlof nemen ...

Als monteur ga je je hier niet vervelen, wees gerust :wink:
Ben het een 10tal jaar terug zelf ook nog enkele maanden geweest, vooral veel onderhouden gedaan, weinig herstellingen (spijtig genoeg, had anders al warm water gehad). Collega's die toen de herstellingen deden wisten ook niet waar eerst beginnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan