Sinds ik 3,5 jaar geleden een Bosch vaatwasmachine heb aangeschaft, is het één groot drama. Gelukkig had ik een extra garantie afgesloten, want anders was het echt niet te betalen geweest, want de monteur moest om de haverklap langskomen.
Dit keer heb ik het vermoeden dat ik zelf iets niet goed heb gedaan.
Gisteren heb ik de vaatwasmachine naar voren geschoven, omdat er van alles achter de vaatwasmachine was gevallen en ik er bij moest.
Sindsdien krijg ik de code E15 op mijn display. Wat ik ook doe, ik krijg hem niet meer aan de praat.
De gebruiksaanwijzing is dusdanig compact en onduidelijk, dat ik er niks mee kan. Doen ze natuurlijk bewust, want dan moet je zo'n dure monteur laten komen. Ik kan dus niet achterhalen wat E15 inhoudt, maar ik vermoed dat het de watertoevoer ( of afvoerpomp is ). Ik zie immers ook een afbeelding met een kraantje knipperen.
Wat heb ik gedaan: slangen herhaaldelijk goed gelegd, zodat er dus geen kronkels in zitten. Waterafvoer en toevoer er weer afgehaald om te zien of hij verstopt was. Snoer opnieuw aangeklikt. Herhaaldelijk aan en uit gedaan. Zeven schoongemaakt. Pompafdekking eraf gehaald en opnieuw vastgeklikt. Dit gaat echter niet goed, want hij klikt niet als je hem erop zet en ik vraag mij af of hij wel goed vastzit. Kwalitatief is het ook nog eens rotzooi.
Ik vraag mij af of ik de slang van de vaatwasmachine ook zonder meer los kan maken. Is dit wel mogelijk ?
Heeft iemand enig idee hoe ik bovenstaande op kan lossen ?
Ik heb geen baan, dus heb ik ook niet het geld voor een monteur.
(( Los van dit alles, echt het advies om nooit een Bosch te nemen ! Je hebt er continu iets mee, de onderdelen zijn slecht, hij maakt slecht schoon, de monteur probeert voortdurend de schuld bij de klant neer te leggen, terwijl de storing steeds te maken heeft met onderdelen die vervangen moeten worden ( dit was al nadat ik het apparaat nog maar een paar maanden had ) en ook proberen ze je voortdurend calgonit in de maag te splitsen. Ik gebruik vrijwel altijd calgonit, dus dan nog steeds zoeken ze een ander argument. De calgonit zal wel overdatum zijn. Ga ik speciaal terug naar de winkel, is de datum gewoon een produktiedatum. Dus echt........................Bosch = drama. Het ligt nooit aan Bosch, maar altijd aan de klant, maar gek genoeg krijg ik nooit een rekening. jaja ) )
Dit keer heb ik het vermoeden dat ik zelf iets niet goed heb gedaan.
Gisteren heb ik de vaatwasmachine naar voren geschoven, omdat er van alles achter de vaatwasmachine was gevallen en ik er bij moest.
Sindsdien krijg ik de code E15 op mijn display. Wat ik ook doe, ik krijg hem niet meer aan de praat.
De gebruiksaanwijzing is dusdanig compact en onduidelijk, dat ik er niks mee kan. Doen ze natuurlijk bewust, want dan moet je zo'n dure monteur laten komen. Ik kan dus niet achterhalen wat E15 inhoudt, maar ik vermoed dat het de watertoevoer ( of afvoerpomp is ). Ik zie immers ook een afbeelding met een kraantje knipperen.
Wat heb ik gedaan: slangen herhaaldelijk goed gelegd, zodat er dus geen kronkels in zitten. Waterafvoer en toevoer er weer afgehaald om te zien of hij verstopt was. Snoer opnieuw aangeklikt. Herhaaldelijk aan en uit gedaan. Zeven schoongemaakt. Pompafdekking eraf gehaald en opnieuw vastgeklikt. Dit gaat echter niet goed, want hij klikt niet als je hem erop zet en ik vraag mij af of hij wel goed vastzit. Kwalitatief is het ook nog eens rotzooi.
Ik vraag mij af of ik de slang van de vaatwasmachine ook zonder meer los kan maken. Is dit wel mogelijk ?
Heeft iemand enig idee hoe ik bovenstaande op kan lossen ?
Ik heb geen baan, dus heb ik ook niet het geld voor een monteur.
(( Los van dit alles, echt het advies om nooit een Bosch te nemen ! Je hebt er continu iets mee, de onderdelen zijn slecht, hij maakt slecht schoon, de monteur probeert voortdurend de schuld bij de klant neer te leggen, terwijl de storing steeds te maken heeft met onderdelen die vervangen moeten worden ( dit was al nadat ik het apparaat nog maar een paar maanden had ) en ook proberen ze je voortdurend calgonit in de maag te splitsen. Ik gebruik vrijwel altijd calgonit, dus dan nog steeds zoeken ze een ander argument. De calgonit zal wel overdatum zijn. Ga ik speciaal terug naar de winkel, is de datum gewoon een produktiedatum. Dus echt........................Bosch = drama. Het ligt nooit aan Bosch, maar altijd aan de klant, maar gek genoeg krijg ik nooit een rekening. jaja ) )