Bauknecht wasmachine wak 7973 geeft code F11

Remcob

  • #1
Welk programma ik ook kies, hij geeft na het afpompen van het water gelijk code F11.
Dus hij pakt geen water, en alle toeren lampjes van de centrifuge knipperen.
Wat kan dit zijn?

Hij doet het nog geen 5 seconden.

Service nummer 858357112900
Andere nummer 340349023653
model WAK7973/1
 

Co de Witgoedman

  • #2
Er is een probleem ontstaan tussen de communicatie tussen de stuurprint en de vermogensunit.
Controleer even de aansluiting van de bedrading op beide printen, zoniet , dan is een van de printen defect.
 

Remcob

  • #3
Dit bericht is verplaatst uit Bauknecht WA 8798 W: F11 fout

Heeft u nog gegevens van deze winkel man?
Ik heb hetzelfde probleem.
Alleen heb ik 2 printen 1 voor de motor en 1 voor de sturing.
 

Witgoeroe

  • #4
Weet je dat je 2 jaar fabrieksgarantie hebt?
Als ik het zo zie kan het apparaat jonger zijn dan 2 jaar.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #5
NC-code is niet correct, moet 0 zijn i.p.v. 9 denk ik...
Dan is inderdaad documentatie van juli 2003, dus zou net kunnen.

En anders toch in elk geval coulance mogelijkheid.
 

Co de Witgoedman

  • #6
Tariefforfait zal in het 2e tot 3e jaar 170 euro wezen...
 

Remcob

  • #7
Ik wil ook weten hoe je een fabrieks reset bij deze machine kan doen, zodat ik gelijk kan wassen en niet hoeft te wachten.
Want als ik 5 dagen wacht doet hij het weer perfect.
Ook heb ik alle stekkers al nagekeken.
De machine is 2 en een half jaar oud.
Iemand interesse hiervoor?
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #8
Een "fabrieksreset" heeft weinig nut indien je de oorzaak van het probleem niet gevonden hebt. Ik beschik zelf niet over gegevens daarvoor.

Het enige dat ik me kan voorstellen, is dat er ergens een lekkage zit, waardoor er tijdens het pompen water over elektronische componenten loopt, en de werking verstoord wordt. Wanneer je dan langere tijd wacht, is het water opgedroogd, en werkt alles weer. Blijf je de machine zo gebruiken dan is op zeker moment de elektronica definitief defect...

Het voorgaande is echter gebaseerd op redenatie, niet op ervaring!

Persoonlijk zou ik toch gebruik maken van de mogelijkheid de storing door AEG onder coulance regeling te laten oplossen. Je hebt dan een (hiervoor al genoemd) maximaal reparatiebedrag. Wanneer je echter zelf gaat proberen de storing te verhelpen, en je doet daarbij iets fout, heb je geen recht meer op die regeling.

Aan jou de keuze!
Remcob schreef:
Iemand interesse hiervoor?
Hoe bedoel je dit eigenlijk?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu