Ik blijf problemen ondervinden met de te lage druk van mijn cv-ketel. Ik merk dat de veiligheidsklep (zie foto in de bijlage), die volledig gesloten is, water blijft lekken.
Ik denk dat het normaal is dat die klep volledig gesloten is, maar ik denk niet dat het normaal is om water te zien lekken.
Ik vroeg me af of ik zo'n klep zelf kan proberen te vervangen, het ziet er eenvoudig genoeg uit.
Ook heb ik eerder gezien dat de druk in de cv-ketel erg hoog opliep, zo'n 2,8 bar, terwijl de cv-ketel draaide. Ik denk niet dat dit normaal is en ik vroeg me af of het te maken heeft met het expansievat dat vervangen moet worden.
Vreemd genoeg gaf de cv-ketel nooit een signaal dat de druk te hoog was.
Ik denk dat het normaal is dat die klep volledig gesloten is, maar ik denk niet dat het normaal is om water te zien lekken.
Ik vroeg me af of ik zo'n klep zelf kan proberen te vervangen, het ziet er eenvoudig genoeg uit.
Ook heb ik eerder gezien dat de druk in de cv-ketel erg hoog opliep, zo'n 2,8 bar, terwijl de cv-ketel draaide. Ik denk niet dat dit normaal is en ik vroeg me af of het te maken heeft met het expansievat dat vervangen moet worden.
Vreemd genoeg gaf de cv-ketel nooit een signaal dat de druk te hoog was.