88 in het display Siemens vaatwasser

Pipo Chris

  • #1
Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem.
Ik zie bij mij alleen 88 in het display en alle lampjes branden en blijven branden. Hij bromt alleen en voert wel het ingegooide water weg.
Maar blijft te allen tijden op 88 staan.
Ik heb de hierboven beschreven zijkant losgemaakt en gekeken, maar er is geen lekkage te zien. Ik zie een dobber die naar mijn inzien de lekkage zou moeten detecteren, maar die heeft geen natte voeten, het is zelfs kurk droog onderin. Als ik het stangetje dat aan de dobber vast zit omhoog duw gaat er wel een pomp draaien en zie aan de zijkant wel water bewegen. Ik heb de in de handleiding vermelde reset uitgevoerd zonder succes.

Mijn appraat schijnt ook van 1998 te zijn. Ik kreeg hem gratis bij het huis(?)
Kheb de service dienst van Siemens gebeld, maar als ik het voortijdig kan maken scheelt het mij weer kosten.

SL65560EU/12 FD7809

Graag hoor ik van iemand of ik nog iets kan doen hieraan.

Pipo Chris.
 

Pipo Chris

  • #2
Ik kaap hem niet, ik ga door op hetzelfde probleem.
Als ik op een ander forum hiervoor een nieuw topic start krijg je te horen dat je het forum bevuilt met dezelfde vragen en of je in dezelfde thread wil posten.
Beetje raar.

Maar ik dan start ik wel even een nieuw topic met dezelfde vraag.
Geen probleem.

PC
 

Pipo Chris

  • #3
Mijn probleem is opgelost nadat een monteur van siemens langs geweest is.
Er is kortsluiting ontstaan in het zeepdoseer bakje waardoor er een zekering of weerstandje op de printplaat doorgebrand is.

Hij had niet de juiste onderdelen bij en moet nog een keer terug komen.

Kosten zullen ongeveer 300 euro zijn.

Dit voor een apparaat van 10 jaar oud. De monteur zei dat als deze gemaakt is hij nog minimaal 3 jaar mee zou moeten kunnen om de economische waarde van de reparatie terug te verdienen. hij dacht dat dit wel mogelijk zou moeten zijn.

Ik hoop hiermee wat informatie op deze website gezet te kunnen hebben en er iemand misschien mee geholpen te hebben.

Ik heb aan deze website niks gehad.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Bedankt voor uw melding, hopelijk heeft iemand er nog iets aan.

300 euro voor een machine van 10 jaar oud is m.i. nooit terug te verdienen, vergelijk het met de nieuwprijs van uw machine en de afschrijving per jaar.
Bovendien zijn de huidige machines zuiniger dan uw machine.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu