3 Lichtgroepen door 1 kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij mijn ouders op de camping bestaat de verlichting in het toiletgebouw uit 3 lichtgroepen (3 losse automaten, geen 3fase automaat). Deze worden gevoed met een 5 aderige kabel (3Ph, 0, aarde) en worden dmv een lasdoos aan het einde van de kabel (in het plafond) uitgesplitst.
Mag dat ?
Bij een buis meen ik te weten dat meerdere fasen in 1 buis niet mag.

Het is niet door een installateur aangelegd vandaar de twijfel.

Groeten, Bram

Dat is niet toegestaan.
Maar het lijkt me geen probleem van jouw of je ouders, maar meer voor de beheerder van de camping.
Ik bedoel goed dat je het geconstateerd hebt, maar ik vraag me af of de camping beheerder zit te wachten op controle van zijn installatie door familie van gasten.

Bij een NEN 1010 controle komt dit vanzelf een keer bovendrijven.

Mijn vader is beheerder op die camping :wink: . Alleen de installatie is van "voor zijn tijd" , en hij liep hier tegenaan, daarom de vraag of hij een "echte" installateur moet laten komen, en ik begrijp , "Ja dus".

Je zou eventueel in het toiletgebouw een onderverdeler kunnen plaaten. Je moet er dan wel voor zorgen dat de groepen selectief zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan