Tapijt vloer, asbest?

Pinotje

  • #1
Hallo allemaal,


Ik heb vandaag een hele stuk vloer (tapijt) verwijderd uit mijn slaapkamer. Zie foto's.








Aan de onderkant van de vloer zie ik iets wat waarschijnlijk lijmresten zijn, maar kan het ook zijn dat dit asbest is?


Groetjes,
Pino
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Volledig uitsluiten kan alleen door laboratorium onderzoek. Je kan een stukje opsturen naar een asbestanalysebureau.

Als het tapijt na 1994 is gelegd, is het asbestvrij.
 

Pinotje

  • #3
Ik heb op Google gezocht naar "asbest analyse bureau", dan zie ik een hele lijst met bedrijven...

Weet jij welke bedrijf betrouwbaar en gecertificeerd is?
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #4
Als het goed is zijn ze allemaal gecertificeerd. Je kan dit nazoeken op https://www.ascert.nl/ We geven hier verder geen bedrijfsnamen of adviezen over bedrijven.
 

Vraagje12

  • #5
Ik heb dit soort tapijt ook wel is weggahaald 7 jaar geleden in een huis van 1963 was toen nog 16
ging iemand helpen weghalen van dit soort tapijt nu zag ik dit ging het nou om asbest tapijt maak me er wel zorgen om zag er het zelfde uit kwam dit tegen omdat ik nu ouder ben en benieuwd was naar me trap of het daar in zat en kwam dit tegen hoor het graag
mvg
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #6
Je kaapt een 3 jaar oud topic.
Maar ik kan me niet goed voorstellen dat er in dit soort tapijt met een jute rug asbest is verwerkt.
Je hebt geen stukje meer over om et laten testen neem ik aan.
Ik doe dit oude topic op slot.
Mocht je verder willen dan moet je maar een nieuw eigen topic openen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu