Boeiboord en overstek vervangen puntdak

Michiel43

  • #1
Wil zelf boeiboord vervangen (nooit gedaan overigens)

Materiaal
Er zit nu tegen het oude boeiboord van medio 1970 een trespaplaat met zwart doek/folie ertussen. We vinden dit niet mooi. Willen het vervangen door geheel donker kleur ongeveer RAL 7021. Heb nu dus trespa op houten boeiboord. En de Gordingen die van binnenuit doorlopen (neem ik aan). Tegen het dakbeschot zit een plaat. Wat dat is heb ik nog niet gekeken.

Met gording in zicht
Als ik de trespa erafhaal, lijkt het mij ook 100% zeker dat ik het boeiboord moet vervangen, is al 50 jaar oud. Mogelijk moet ik dan ook plaat tegen dakbeschot verwijderen. Omdat de gording t/m buiten loopt, ben ik hieraan gebonden als uitgangspunt (denk ik).
Welke materialen kan ik het beste/handigste gebruiken? Omdat ik de gordingen moet verven en dezelfde kleuren wil, is dan het handigste om alles te verven? Welke materialen kan ik het beste gebruiken, voor boeiboord en onderkant dakbeschot? En hoe kan ik dit het beste stevig en duurzaam monteren?

Zonder gording in het zicht
Zijn er ook nog andere opties om het "vierkant" dicht te maken? Zodat je de gordingen niet meer ziet en het 1 strakke onderkant is? Tenminste dit vind ik eigenlijk net zo mooi. En hoe kan ik dat het beste monteren?


Volgorde
Wil ook zelf nieuwe pannen vervangen, dezelfde als erop liggen OVH klassiek koramic. En zelf de zinken goot vervangen. Rolsteigertje heb ik al staan. Wat is de handigste volgorde om te doen? Als ik zeker weet dat de nieuwe pannen hetzelfde zijn kan ik toch eerst met boeiboord & overstek starten, daarna dakpannen vervangen en als laatste dakgoot.

 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu