Pigment voor in beits voor buiten

JeroenHart

  • #1
Op dit moment ben ik mijn buitenhout aan het bijwerken met beits in een teak-kleur. Ik heb geen tijd om alle oude lak eraf te doen en daarna op nieuw te doen. De kwaliteit van de oude laklaag is op 90 procent van het houtwerk namelijk ook nog goed.

Op de plekken waar de lak eraf is, is het hout zelf in goede konditie. Uiteraard schuur ik al het houtwerk lichtjes, op de kale plekken zwaarder. Als ik de kale plekken lak met mijn waterdragende teak-kleur beits, dan wordt het hout daar midden-rood-bruin en de lak op de andere 90 procent eerder donker-bruin van kleur. Verschillende lagen over elkaar op de kale plekken helpen maar minimaal.

Nu zag ik op een ander onderwerp dat een persoon hetzelfde probleem heeft. Daar werd geadviseerd wat bruin pigment te mengen in de beits. Dat spreekt mij wel aan.

Kan iemand vertellen die dat kent wat voor pigment dat mag zijn en hoe dat precies heet? Ik weet dat er geen merken gegeven mogen worden, maar het probleem is dat ze niet in alle winkels echte deskundigen hebben. Dus hoe meer iemand van jullie kan vertellen, hoe beter. Alvast bedankt.
 

Mwdecor

Verfadviseur
  • #2
Je zou het perfect moeten kunnen inkleuren met universeel pigment, verkrijgbaar in iedere verfspeciaalzaak.
Of anders wat acrylverf (voor watergedragen beits) uit een tubetje, waar kunstschiders mee werken, te verkrijgen in de hobbyzaken.
 

JeroenHart

  • #3
Hartelijk dank. Ik heb inmiddels universeel pigment gekocht en ga het gemixte geheel deze week nog gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu