Noxhr2510 is dit correct?

Jackyboy

  • #1
Hallo,
Ik woon in een huurhuis en daar hangt een Nox HR 2510. (ik beslis dus niks over dat ding, het is een huurhuis)
Graag wil ik jullie mening weten over het navolgende;
De ketel is van 1993. Ik zag op de sticker staan dat hij 2 jaar geleden voor het laatst onderhouden was. Ik trok aan de bel en toevallig wilde men een afspraak maken voor onderhoud. De monteur kwam en het enige wat hij deed was een meter plaatsen (ik neem aan Co2) en een waarde meten. Vervolgens moest ik tekenen dat OHB gebeurd was. OHB betekende onderhoudsbeurt. Ik zei hem dat ik in de keuken (2 meter afstand van de cv) geen goede warmwatervoorziening had. Ik kan er gewoon mijn hand onder houden bij warm water, hetgeen niet fijn is voor de afwas! Hij deed een meting van het warm water, constateerde hetzelf en zei dat hij het onderdeel niet bijhad. Hij zou contact laten opnemen. Ik vroeg hem of hij de ketel niet open moest maken. Hij verklaarde dat dat niet hoefde, dit was een zelfonderhoudende ketel en het zou weer 30 euro besparen. Ik was eigenlijk een beetje overdonderd. Ik wilde de ketel laten controleren, hij is 15 jaar oud, hangt in de keuken en de woonruimte is zeer klein, ik wil gewoon zeker zijn dat hij veilig is. Dat gebeurde volgens mij niet en ik mailde de direkteur van het bedrijf. Ik vind niet dat er onderhoud gedaan is. De directeur belde mij op en legde mij uit dat bij een ketel van deze leeftijd het beter is hem niet open te maken daar het meer kosten zijn van pakkingen dan van onderhoud. Hij zei dat de ketel absoluut veilig was. Ik deelde hem het gebrekkig warm water mede en dat ik vind dat het niet echt behagelijk warm in huis wordt, ook als ik de verwarming op 25 zet. Ik kan dan gewoon mijn hand tegen de verwarming houden. Hij deelde mij mede dat hij contact zou opnemen met de woningbouwvereniging wat te doen en eventueel te pleiten voor een nieuwe cv. (kortom zoals ik op diverse site's lees'brander controleren, warmtewisselaar schoonmaken, ontsteekpen controleren, brandpakking vervangen, condensbak reinigen, ventilatorspanning op laagkast controleren, doet men bij cv's van deze leeftijd niet meer) Er gebeurde niets en ik schreef hem wederom. Ook hij belde weer en nu is hij van plan morgen een andere monteur langs te sturen om te komen kijken naar de gebreken. Ik vind dat goed, echter ik heb voor de zekerheid een co2 melder aangeschaft (50 euro). Ik vertrouw de ketel gewoon niet, het is maar een heel klein huurhuisje en als het misgaat ben ik de pineut. Klopt het wel wat de directeur mij zegt, geen onderhoud nodig ivm kosten baten. Moet ik dan maar wachten tot hij stuk gaat. Vorig jaar ging hij stuk, plots was er geen warm water meer. Ik weet niet wat er toen vervangen is. Nu ik de cv goed bekijk zie ik op een plek een soort (oude) lekkage denk ik, ik heb een foto hiervan bijgevoegd. Wat vinden jullie, is deze ketel gewoon veilig en moet ik niet zeuren, want zo voelt het een beetje. Ik heb mij nog niet gewend tot de woningver. maar tot het installatiebedrijf, zij hebben een contract! Kan men het euvel van het warmwater verhelpen en kan het zo zijn of is het mijn gevoel, dat het niet echt warm wordt. Okay ik zit niet in de vrieskou!
Alvast bedankt,
Jack

p.s. ik heb een foto van de (mogelijk oude) lekkage erbij gedaan



 

Toon

  • #2
Sorry, Klusidee is bedoeld voor het zelf uitvoeren van klussen, niet om in geschillen bij te staan.

Ik zou je adviseren om iig contact op te nemen met de woningbouwvereniging en die je probleem voor te leggen. Verder denk ik dat je met je verhaal beter bij een consumentensite of één of andere juridische site terecht kunt.

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu