Mijn gootsteen maakt een poppoppop geluid

A

Anonymous

Gast
  • #1
Ik woon sinds een jaar in mijn nieuwe huisje, en het kleine minpuntje begint een groot irritatiepunt te worden. Mijn gootsteen maakt een poppoppop geluid.

Inmiddels heb ik ontdekt dat als ik bij het s-bochtje(?) van mijn vaatwasser (deze afvoer staat in verbinding met mijn 2 gootstenen) het water weglaat lopen in een bakje (alsof ik op zoek ben naar vuil), het poppoppop geluid verdwenen is.

Gebruik ik mijn vaatwasser weer dan is het geluid er weer als ik iets van water door mijn gootsteen laat lopen. Zowel de gootsteen als de vaatwasser hebben dus zo'n s-bochtje. Hoe kom ik van dat geluid af?!
 
A

Anonymous

Gast
  • #2
Het gebruik van een beluchter zal het probleem verhelpen.Zo'n beluchter is in een bouwmarkt te koop en moet op dezelfde afvoerbuis worden aangesloten als de vaatwasser.

Wanneer nl de afwasmachine het water loost, dan wordt er automatisch lucht aangezogen. Dit zal via de makkelijkste weg plaatsvinden. In uw geval is dat de gootsteen. Door een beluchter te plaatsen zal dit de makkelijkste weg worden en daardoor het gorgelen ophouden.
 
A

Anonymous

Gast
  • #3
Wij hadden het zelfde probleem en dat bleek aan de afvoer pijp te liggen. Op deze pijp zit de kraan afvoer en de vaatwasser afvoer aangesloten.

Deze pijp was na 18 jaar dicht geslipt. Na vervanging waren de plop geluiden weg en het water liep veel beter weg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu