Kranzle 125 HD reiniger spuit goed, maar bromt in standby

Gert8

  • #1
Hallo,

Ik heb een Kranzle 125 hogedrukreiniger. Het spuiten van water werkt prima (druk goed, etc), maar als ik even stop met spuiten dan bromt de motor alleen maar. Volgens mij zou hij dan wel iets moeten blijven draaien voor koeling toch? Na een tijdje (iets van 15 a 30 minuten) slaat de thermische schakelaar er uit. Als ik deze weer aan zet kan ik weer water spuiten en slaat hij er na een paar minuten weer uit. Ik heb zelf het idee dat door het brommen (en niet draaien in standby) de unit te warm wordt en daardoor de thermische schakelaar er uit slaat.

Ik heb vorig seizoen de condensator al vervangen omdat de pomp toen alleen maar bromde en helemaal niet meer aansloeg. Na het vervangen van de condensator werkte deze tot vandaag weer goed.

Iemand een idee of tips?
 

Gert8

  • #2
Ik heb hem intussen al weer klaar mbv info uit de handleiding :-). In de aansluiting van de HD slang zit een terugslagklep. Deze aansluiting kun je losdraaien om bij de terugslagklep te komen. Deze zat er (door een tijdje niet gebruiken) vast in. Even losgemaakt en hij werkt weer als vanouds. Misschien heeft iemand anders tzt iets aan deze tip.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #3
:prima:
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu