Indesit wasmachine doet raar

Schuilnaam

  • #1
Hallo,

Als ik mijn Indesit wasmachine op een programma zet dan slaat ie wel aan op de vertrouwde manier, maar binnen 3 tot 5 minuten wassen doet ie niets meer behalve brommen.

Ik heb m al aan en uit gezet op de zwarte punten, maar bij opnieuw proberen komt ie niet verder dan een klein stukje wassen.

Pompt het water dus ook niet weg, bromt alleen maar.

Het begon ermee dat ie gisteren zijn klok in de rondte liet lopen, en dat stopte niet maar bleef ronddraaien.

Wat nu ? nieuwe wasmachine kopen of kan ie gefixt worden ?
Garantie verlopen ...

Dank
 

Indesitjelle

  • #2
Hoi,

als de selector-knop rond gaat stappen, geeft de machine een foutcode aan, dit kun je zien aan het rode lampje. tel het aantal keer dat het lampje knippert ( dit blijft de machine telkens herhalen met tussenposen van een paar seconden). Als ik weet hoevaak hij knippert kan ik je verder helpen.
gr. Jelle
 

Schuilnaam

  • #3
Maar de selectorknop draait niet rond
alles blijft nu gewoon op zijn plek
alleen het brommen blijft over

het water staat er nu al een paar dagen in
stinkt behoorlijk
wil graag oplossing

dus vraag is 2ledig; hoe krijg ik machine weer werkend

en hoe krijg ik in de tussen tijd het water weg ?

groet
schuilnaam
 

Indesitjelle

  • #4
Ok,

Heb je de afvoerpomp al nagekeken?
plintje aan onderzijde machine eraf halen, dan kun je de filterdop eruit draaien,evt de machine achterover zetten , dan kun je er een emmer o.i.d onderzetten om het water op te vangen, voel goed achterin de pomp , kan zijn dat de pomp geblokeeerd is.

andere optie:

Toevallig een waterslot tussen je kraan en toevoerslang zitten?
kan zijn dat de machine bromt omdat het inlaatventiel "vraagt' water als het waterslot op slot zit , bijft de machine brommen todat hij het juiste waterniveau heeft

succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu