Indesit W123X wasmachine doet raar (code 8)

JaapKnaak

  • #1
Ik heb een Indesit W123X wasmachine en sinds gisteren deed hij raar...na het eerste zeepbakje te hebben leeggespoeld, pompt hij ineens al het water weg en gaat de klok ronddraaien. Ik las dat er het aantal knipperen van het lampje (op internet) een soort foutcode aangeeft.

Het lampje knippert 8 keer en de klok blijft ronddraaien. Als ik hem zgn. 'reset' dan blijft hij dit toch doen.

Weet jij wat het is en wat eraan te doen? De garantie is inmiddels verlopen, hij is net geen 3 jaar oud (vind dit erg kort voor een wasmachine) en ik zit midden in een renovatie van mijn huis en heb dus geen tijd om een heel conflict aan te gaan met de winkel/Indesit zelf.

Ik zou het echt op prijs stellen als je hier een zinvol antwoord op kan geven, dan kan ik hem allicht zelf repareren. De nood is hoog!

Alvast bedankt voor een reactie en de groetjes, Willem
Bandero schreef:
Onderstaand probleem kwam ik al wel tegen via de zoekfunctie alleen zonder oplossing (betreffende topic was gesloten), hopelijk weet iemand me op weg te helpen :

Ik heb een Indesit W123X wasmachine en sinds gisteren deed hij raar...
Na het eerste zeepbakje te hebben leeggespoeld, pompt hij ineens al het water weg en gaat de klok ronddraaien. Ik las dat er het aantal knipperen van het lampje (op internet) een soort foutcode aangeeft.

Het lampje knippert 8 keer en de klok blijft ronddraaien. Als ik hem zgn. 'reset' dan blijft hij dit toch doen, dus dat is geen optie. Ook het langere tijd van de spanning halen heeft geen effect..
Vraag Wo 7 Sep 2005 13:59

Ben je al wat meer te weten gekomen, over deze storing toevallig??

Ik zit er ook nog mee te hannesen, een reparateur benaderd in de stad hier (met winkel- dus geen klusjesman ofzo) en die heeft mij weer doorverwezen naar Ariston/Indesit in De Meern oid.

Ben nu bezig met het bedenken van een oplossing, want naar wat ik hoorde voor wat betreft een nieuwe printplaat e.d. kost het ca. 150-200 euro, terwijl dan nog de vraag is, of hij het dan wel doet ja/nee.

Een prijzige gok... :? als je het mij vraagt, beter investeer ik dit bedrag gelijk in een xxxx ofzo.

Als je nog info hebt, pls post het dan... het schijnt vaker voor te komen dit probleem.

Alvast bedankt!

MVG,

Willem :)
 

JaapKnaak

  • #2
Henny schreef:
Als je de machine nu aanzet, gaat deze dan weer water nemen en hierna direkt afpompen?
Wordt het normale waterniveau gehaald?
Resetten, doe je dit door de programmaschakelaar op een 'puntje' te zetten en gaat het rode lampje dan snel knipperen?
Ja, precies zoals je zegt:
Water opnemen & zeep wegspoelen, 2 x ronddraaien en nog water opnemen.
Daarna direct leegspoelen en blijven pompen met een draaien van de klok tegelijkertijd en 8 knippers van het lampje (soort cyclus).

Resetten:
Alles uit (ook de stekker), stekker erin. Knop op balletje cq zwart puntje, machine aan, kort flashy knipperen van het lampje, machine uit.
Programma wederom instellen, machine aan, begint met programma.
Maar steeds opnieuw dezelfde storing, na 2-3 keer aannemen water: weer wegspoelen en F8 foutcode.

Wie weet is dit een kostbare reparatie (die man had het over een printboard van 135 euro + montagekosten etc.) en volgen er meer? :shock:

Ik hoop echt dat iemand weet wat het kan zijn, dan kan ik mogelijk zelf maken met/zonder 2ehands of nieuwe onderdelen.

Groetjes, W.
 

Bricks4all

  • #3
Ik heb een Indesit W123X wasmachine en sinds gisteren deed hij raar...na het eerste zeepbakje te hebben leeggespoeld, pompt hij ineens al het water weg en gaat de klok ronddraaien. Ik las dat er het aantal knipperen van het lampje (op internet) een soort foutcode aangeeft.
Ik had vandaag het zelfde probleem maar het was bij mij snel weer opgelost door even de stekkers uit de printplaat te halen en weer terug te plaatsen en hij draait weer.
De printplaats zit links onder aan de achterkant.

Veel succes verder
Erik
 

JaapKnaak

  • #4
Ik ga het gelijk proberen!
Alvast bedankt voor de tip! :D

Mvg,

Willem
 

JaapKnaak

  • #5
Even resume over de Indesit W123X, die tip om alle contacten stuk-voor-stuk los te halen en stevig terug te plaatsen was goud! :)
Bedankt!

Ik zag dat het topic reeds gesloten was, maar wilde even kwijt dat het gelukt is, dus aan te raden om eerst te proberen. Kan je een hoop geld schelen! :D

Alles werkt weer naar behoren, tot nu toe.

Mvg, W.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #6
Bedankt voor de terugmelding!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu