Foutcode C3 en C2 AEG Oko-lavamat 76640 update

Samson12345

  • #1
Al zo'n 10 wasbeurten lang sprong de wasmachine 'zomaar' op pauze halverwege het wasprogramma. Hij liep echter weer verder als we op start drukten.

Maar sinds gisteren loopt hij halverwege het wasprogramma (ik heb het idee bij 'spoelen') vast met foutcode C3. We hebben daarom het filter eruit gehaald, en schoongemaakt.

Hierna kregen we opnieuw een foutcode, tijdens het spoelen, maar nu foutcode C2. Alleen nu wilde de machine ook niet meer afpompen (bij afpompen liep er juist water in de wasmachine ipv eruit) en centrifugeren. Dus we hebben al het water er via het afvoerslangetje uitgehaald, en de zeef ook weer nagekeken. Daarna wilde hij nog steeds niet centrifugeren of afpompen.

Inmiddels krijgen we weer foutcode C3, maar ik geloof dat de machine het zelf ook niet meer weet..

Wat kan het probleem zijn?

Kan het zijn dat de pomp misschien kapot is?
Wat kunnen we nog zelf doen ter controle om de oorzaak vast te stellen?

Alvast bedankt!
 

John afca

  • #2
Hier sinds kort precies hetzelfde probleem, C3, via internet er achter gekomen dat er waarschijnlijk water op de bodemplaat ligt en dit dus gecontroleerd, resultaat alles kurkdroog, filter schoongemaakt afvoer gecontroleerd slangen, manchet, machine gereset..... kortom nagenoeg al het mogelijke gedaan maar niets helpt. Ik ruik wel een ondefinieerbaar luchtje !!
Pls help !!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
@ John afca,

wilt u zelf een topic aanmaken ?
Topic kapen is hier niet toegestaan.
 

Erik1978

  • #4
Hallo,

Onze AEG 1550 Century heeft exact dezelfde kuren.
Aangezien er hier geen oplossing aangedragen is, ben ik benieuwd of het probleem bij de topic-starter opgelost is, en natuurlijk: Hoe dit opgelost is.
 

Erik1978

  • #5
Hallo,

Ook hier dezelfde problemen met onze 1550 Century.

Ik lees op het forum veel over ditzelfde probleem, echter nergens een uiteindelijke oplossing.

Wellicht kan iemand die in dezelfde situatie zat, de oplossing geven?

Overigens: men spreekt over een scheve vlotter of het huis wat los van de bodem zit. Kan dit verduidelijkt worden?

Bedankt,
Erik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu