Deze gipsplaten vervangen na lekkage?

Fry35

  • #1
Hoi,

Door een lekkage op mijn dag zagen de dubbele gipsplaten in mijn keuken er uit zoals op bijgaande foto's. Je kan overal de naden zien wat volgens mij betekent dater een behoorlijke plas water op heeft gelegen. De vloer was ook behoorlijk nat. Inmiddels zijn de naden weer verdwenen en is het water blijkbaar opgedroogd. Maar nu weet ik niet of die platen nog wel goed zijn of inmiddels zo vol water zitten dat ze vervangen moeten worden. Kunnen ze uiteindelijk breken oid of kromtrekken als ik ze laat zitten??


bedankt alvast voor een reactie, want ik weet even niet wat te doen!!



[/img]
 

Fiesiekus

  • #2
Laat het een tijdje zo zitten en ga dan wat "drukproeven" doen. D.w.z. kijk of de platen nog vast aan de rachels zitten of zijn losgeschoten/doorhangen.

Als ze nog vast zitten, zou ik het lekker laten voor wat het is en evt. het plafond een lik geven.

Oorzaak van de lekkage al opgespoord/verholpen??
 

Fry35

  • #3
Je bent er vroeg bij Fiesiekus ;-). Bedankt voor je antwoord. Ik geef het dan wel even de tijd en hopelijk is het goed zo want de platen zitten er pas 6 maanden in en ik was net klaar met mijn huis :(
 

Fiesiekus

  • #4

Fry35

  • #5
Plat dak. Daar zit sowieso een knik ik waardoor het water erop blijft staan. Maar de echte oorzaak is dat de afvoer op het dak net te hoog zit, dus boven het oppervlak van het platte dak. Water wordt dus pas afgevoerd als er teveel water op dak ligt wat dan inmiddels al via de zijkant via de loodslabben tegen de muur door het dak heengaat...
Gelukkig is het een fout van aannemer geweest dus dat mag-ie mooi gaan oplossen!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu