Binnenmuur schoonmetselwerk reinigen aanslag vuil rook

Cjl

  • #1
Ik heb in de huiskamer een schoonmetselwerk muur met vuil- en rookaanslag (aanslag vanaf 1971).
De muur is i.p.v. lichtgeel nu middelbruin.
Schoonmaken met Biotex en vervolgens borstelen met een messingdraadborstel (draadjes circa 0,3 mm dik) werkt perfect, maar is erg arbeidsintensief en vermoeiend. Bovendien is de noodzaak tot schoonspoelen met water binnenshuis een nadeel.

We hebben een spuitbus van een bekende schoonmaakmiddelenfabrikant geprobeerd. Dit werkt perfect, maar is te duur om 100 vierkante meter te reinigen. En het stinkt verschrikkelijk.
Weet iemand een geschikt product om de muur te reinigen?
 

Macbram

  • #2
Toen ik nog student was (heel lang geleden) heeft een huisgenoot wel eens broodje afgebakken in de magnetron (hoe verzin je het). Na 15 minuten op de hoogste stand stond het huis vol met zwarte rook. Mijn huisgenoot vond het wel een idee om naar de broodjes te gaan kijken toen hij de sirenes van de brandweer hoorde.

Maar even concreet: We hebben toen alle zwarte aanslag met een keukenontvetter van een sexy merk schoongemaakt. Ging prima, gewoon overvloedig inspuiten en het liep er zo vanaf. Even navegen met een vochtige doek en klaar. De ontzettend vieze geur die er hing ging ook meteen weg. Het waren wel muren met acrylverf en muren met tegels. Probeer het eens zou ik zo zeggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gerelateerde onderwerpen Antwoorden Datum
2
Gerelateerde onderwerpen
Larven of eitjes op binnenmuur

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu