Bauknecht trommel draait moeilijk/niet

Ares

  • #1
Hallo,

Ik heb een Bauknecht WA 3773

8554 938 12000
31 9817 755706

(dit zijn alle nummers die ik kon vinden.. :D )

Gister hadden we een melding van E3, er bleek een sok in het vreemde voorwerpen filter te zitten, deze is verwijderd en we hebben het programma voortgezet.

Tijdens het programma maakte de machine een vreemd geluid, alsof er iets los zit in de machine. Het programma werd wel afgemaakt.
Nadat we de was verwijderd hebben bleek dat de trommel 1 kant wel op kan draaien maar moeizaam en de andere kant op een stukje maar dan blijft hij vastzitten. Ik kan hem dan wel weer een stukje terug draaien maar hij loopt dan weer vast. Het voelt echt aan alsof er ergens iets tussen zit. Met hard duwen komt het er wel langs.
De machine vanmiddag nog even aangezet, bij spoelen draaide deze alleen naar rechts, naar links liep hij vast. Met centrifugeren werd blijkbaar zoveel kracht gebruikt dat hij toen beide kanten op kon draaien.

Gister hebben we de achterkant bekeken maar daar kijk je tegen een plaat aan?
Hoe nu verder, hoe is er iets los te maken zodat wij kunnen zien wat er vast zit en dit evt. kunnen verwijderen?

Hoop hier een antwoord te krijgen, alvast bedankt!

Groetjes
 

Henny

  • #2
Vermoedelijk is er wasgoed tussen de trommel en de kuip terecht gekomen.
Verwijder hiervoor het front van de machine.
(niet het bedieningspaneel, alleen het gedeelte waar de vulopening zit)
Hoe dit te verwijderen is reeds diverse malen besproken; gebruik hiervoor de zoekfunctie.
Je kan nu eerst de slang onder de kuip verwijderen en proberen via deze opening het wasgoed te verwijderen.
Lukt dit niet dan zal je het verwarmingselement (zit aan de voorzijde van de kuip) moeten verwijderen.
Via deze opening kan je dan proberen het wasgoed te verwijderen.
 

Ares

  • #3
Nou, mijn vriend en ik zijn heerlijk een avondje samen bezig geweest (we waren al op zoek naar een gezamenlijke hobby :mrgreen: )
Hoe we het front moesten verwijderen inderdaad terug gevonden op deze site en vervolgens via de slang opening met een kleerhanger ijzer de spullen(!!!) verwijderd. Er zat een kapot pasje in en een sok helemaal in stukken.
Na het in elkaar zetten van de machine de was aangezet, leek het eerst goed te doen, toen haperde hij weer met draaien, op centrifugeren gezet, dit ging goed, vervolgens weer een programma aangezet waarbij hij het helemaal deed zoals het moet. Gelukkig!!! Het leek even mis te gaan.

We hebben er vaker sokken in die er blijkbaar tussendoor glippen (manchet te ruim ws) Nu maar een sokkennet aanschaffen en nog beter de zakken controleren!

Dank je wel voor alle info hier, scheelt kosten en wij houden er een fijn gevoel aan over!

We gaan er een biertje op nemen!!!

Groeten!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu