Afvoer afzuigkap

De Hobbyist

  • #1
Heb een tikkende motor in de afzuigkap. Heb gelezen dat het kan komen door de bochten in de afvoerslang. Maar vraag met dat af, want als ik hem uitzet gaat het tikkende geluid steeds langzamer tot de motor/ventilator stil staat.

Hier een foto van de huidige situatie:

 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Dat heb ik ook eens gehad. Wat bleek: een duif had bovenin het afvoerkanaal een nest gebouwd, althans het begin ervan. En enkele takken daatvan waren tussen de ventilatorschoepen terecht gekomen.

De enige oplossing was toen de afzuigkap weghalen en het afvoerkanaal schoonmaken. En dus vervolgens de afzuigkap zelf. Nu zit er een stuk gaas bovenaan het kanaal.

Of de oorzaak bij jou hetzelfde kan zijn weet ik natuurlijk niet, maar het is een mogelijkheid. Er zal vermoedelijk iets dergelijks tussen de schoepen zitten, waardoor het tikkende geluid.
 

De Hobbyist

  • #3
Nee dat is het niet. Onze dakafvoeren zijn al voorzien van gaas. Ook heb ik de kap uit elkaar gehaald en gereinigd (zonder succes)
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #4
Maar als je hem eraf hebt gehad, dan zul je toch ook wel geprobeerd hebben wat ie doet zonder dat stuk slang, dus 'los'? Als ie dan ook tikt dan weet je in elk geval dat het in de kap zelf zit.

Het is via het Internet nu eenmaal moeilijk vast te stellen waar een geluid vandaan komt.

Neem anders even een grote schroevendraaier, druk het handvat tegen je oor en de schroevendraaierkant tegen diverse plekken, zoals die slang, de kap zelf en dergelijke. Misschien kun je zo horen waar het geluid het ergst is.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu