Welke laadpalen kunnen bidirectioneel laden of zijn voorbereid ervoor?

The headhunter

Specialist Elektra
  • #21
@Gerrit B de accu hangt niet aan het net, daar zit een wisselrichter tussen en die kan je modulerend aansturen om een bepaald vermogen te leveren, dat vermogen word bepaald door de laadpaal, deze verteld de auto hoeveel hij maximaal mag terugleveren, hoeveel op dat moment nodig is, en je vertelt de auto hoeveel lading hij moet hebben op een bepaald moment zodat deze wel voldoende prik heeft om beuikbaar te zijn.

Het is echt zo simpel.
 

Dennis_g

  • #22
Hmm dank voor alle reacties, als ik het zo overzie zal het nog wel een paar jaar duren voor er bidirectionele laadpalen én compatible auto's min of meer gewoon zijn geworden, én het wettelijk geregeld is. Eerst maar even de auto verkopen, de aansluiting verzwaren inclusief 4-polige hoofdschakelaar, dan zijn we wel weer een paar weken verder. En dan ga ik er echt eens goed induiken.
 

Dennis_g

  • #23
En we zijn weer een paar stappen verder... de 5serie is verkocht en later deze week kan ik de i3 ophalen, de hoofdaansluitings is nu een 4-polige, en de aansluiting is verzwaard naar 3*25 Ampere. Komend weekend duik ik de kruipruimte in met een paar bouwlampen en ga dan proberen een voorbereiding te maken voor de nieuwe kabel die het oplaadpunt aan de buitenmuur gaat verbinden met de meterkast, deze gaat door de ontoegankelijke helft van de kruipruimte heen dus dat wordt even uitvogelen hoe en wat (heb er een ander topic voor geopend).

Merken en winkels niet nodig - mod
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Dennis_g

  • #24
De moderator heeft helaas het merk laadpaal weggehaald maar eigenlijk is dat wel de reden waarvoor ik het topic heb geopend. Ik noem even niet de winkel maar het gaat om de bluebuilt, deze zou voorbereid zijn voor bidirectioneel laden, en daar willen we op voorbereid zijn mochten de EV's kunnen terugleveren.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu