Remeha Smart Service Tool (wifi versie) , vragen over werking

RobdR

  • #1
Goedendag,
Om het gedrag van mijn ketel (Tzerra Ace 39) beter te kunnen monitoren heb ik een 2e hands Smart Service Tool aangeschaft. De wifi versie die nu niet meer leverbaar is. (de nieuwste is de bluetooth versie) .

Ik ben nu aan het testen, De documentatie is helaas zeer beperkt en laat vele vragen open.

Wat heb ik gedaan:
  • Als eerste aan de oplader, de rode led knippert al enige tijd
  • Ik zie ook het wifi signaal van de unit verschijnen in mijn telefoon (15-04-011-125)
  • Bij het aansluiten: kabel C op de service ingang in de ketel geplugd (stekker met 6 contacten) en andere zijde (RJ45 data-stekker) in de unit.
  • de telefoon gekoppeld met het wifi signaal van de unit en WPA key ingevoerd. Telefoon geeft aan dat er verbinding is met zwakke beveiliging (kan kloppen het is ook geen reguliere wifi verbinding)
  • de Remeha Smart service app opgestart
  • Bij kies apparaat -> gebruik service key
  • Helaas nog geen verbinding kunnen krijgen met de app, ook al geprobeerd de unit met het knopje op de zijkant aan en uit te zetten. Melding in volgende scherm: "bezig met zoeken van de servicekey". Daar komt tot nu toe geen verandering in.

Vragen:
  • Moet de unit eerst vol geladen zijn voordat hij goed werkt? Ik neem aan van niet?
  • Ik neem aan dat ik de wifi van de telefoon moet verbinden met het wifi signaal van de unit? (dus bij telefooninstellingen->naar wifi-> kiezen van het wifi signaal van de unit)
  • Of moet ik de telefoon gewoon op eigen wifi laten staan en in de app iets doen met het wifi signaal?
  • Moet ik nog wat invoeren bij gebruikersniveau? Hier wordt gevraagd: "Vul het juiste wachtwoord in om van gebruikersniveau te wisselen" is dit relevant?
  • de aan/uit of reset knop aan de zijkant, hoe lang moet je die indrukken? Kort of een paar tellen.


Dit is het enige wat ik zie in de app:
6DB7D2C9-6378-4A63-9E0D-8604DF3F4E5C_1_105_c.jpeg


De kabel die past op de Tzerra Ace 39
246E5898-B83B-48D8-B5B6-1F9DBE3805F7_1_105_c.jpeg



Ingeplugd met kabel C
CE7C33C8-3AC8-45C9-8BAB-4C8D27955C2E_1_105_c.jpeg



Het instellingen menu in de app:
8652F518-33DA-4E5E-A882-63AD647828DA_1_105_c.jpeg




Als ik op gebruikersniveau klik
225E29FF-1482-4039-AD96-FFC57A90D811_1_105_c.jpeg
 
Laatst bewerkt:

Wilibald

Specialist Verwarming
  • #2
Kijk een welke softwareversie de tool heeft, staat op de sticker op de achterkant, voor de ACE moet je volgens mij minimaal versie R45 hebben.
 

RobdR

  • #3
Dank voor je reactie Wilibald .

Er staat R28 op ...

Als het niet geschikt is voor de Tzerra ace voor welke modellen is het dan wel geschikt?
 

Wilibald

Specialist Verwarming
  • #4
Tzerra en en Calenta, Quinta Pro, Avanta.
 

RobdR

  • #5
Ok ga ik daar eens op testen.

In de instructie van een paar pagina's staat dat kabel A het meest gebruikt wordt en kabel B maar voor 1 ketel. Alleen de types staan er niet bij. Is dit gewoon te herkennen via de stekker 4 of 6 polig? Of weet je toevallig voor welke ketel stekker B is?
 

Wilibald

Specialist Verwarming
  • #6
A is voor de meeste toestellen, B is voor de Evita, de ketel die stroom opwekt, C is voor het ace platform, allen de Tzerra ace werkt niet op versie R28.
 

RobdR

  • #7
Top dank.

Ik ga dan testen op een calenta. Moet ik nog wat met dat gebruikersniveau doen in de app?

En ik neem aan dat ik dan de telefoon koppel met het wifi netwerk van de unit? Of gebeurt die koppeling pas in de app?

Groet Rob
 

Wilibald

Specialist Verwarming
  • #8
Telefoon koppelen met het wifi netwerk van de tool. Gebruikers niveau kan je aanpassen om naar installateurs niveau te gaan, maar dat lijkt me niet raadzaam als je niet goed weet wat de parameters inhouden. Als gebruiker hoef je deze niet aan te passen.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu