MIELE T367c wasdroger - rood lampje

A

Anonymous

Gast
  • #1
Mijn Miele wasdroger geeft na ca 8 minuten via het rode lampje aan dat de waterbak geleegd zou moeten worden.

Deze bak gebruik ik echter nooit omdat het water wordt afgevoerd via de afvoer van de wasmachine. De programmaknop draait daarna door naar de koude stand en maakt dan het programma af, terwijl de was niet droog is.

Wanneer ik de machine daarna weer aanzet, duurt het weer 8 minuten en herhaald zich wat ik hierboven heb beschreven. Ik heb het stoffilter in de deur geheel schoongemaakt, de condensor gereinigd, de slang aan de achterzijde verwijderd en met heet water en azijn schoongespoeld.

Hieruit kwamen diverse stofproppen maar het mocht niet baten. Is er een echte techneut die mij meer hierover kan vertellen.

Wie helpt ?
 
A

Anonymous

Gast
  • #2
De machine pompt het water niet af; of de pomp is defect, of, en dat ligt meer voor de hand, de terugslagklep is defect. Deze klep is het kunststofhuisje in de machine waar de afvoerslang op aangesloten zit.

Als u deze verwijdert en er loopt vervolgens tijdens het drogen wel water uit is de pomp goed en de klep kapot. Schoonmaken werkt in de regel niet, alleen vervangen door een verbeterde uitvoering.

Het Miele onderdeel nummer (t.nummer) staat op het klepje vermeld, daarmee kunt u deze bij de onderdelen winkel of Miele bestellen.
 
A

Anonymous

Gast
  • #3
Ik moet het wel iets duidelijker omschrijven: De klep zit met 1 schroef vast in de machine, losmaken en iets opzij bewegen, vervolgens komt het huis uit de machine met daaraan een slangetje (vanaf de pomp), deze ook losmaken.

Schuif er bijv. een stukje tuinslang overheen om hem langer te maken en hang dit in een afwasteiltje oid. Vervolgens een paar natte handdoeken op Bonte was/kastdroog+ drogen. Loopt de teil vol is de klep stuk.
Zo niet, dan dus de pomp.

LET OP! Het klepje is boven de net-entree gemonteerd (dit ivm schokkende effecten)
 
A

Anonymous

Gast
  • #4
Zo snel al een reactie van " monteur" dat had ik niet verwacht, morgen, maandag ga ik hiermee meteen aan de slag. Ik laat nog weten of dit de "supertip " is geweest.

Voor nu alvast bedankt !!!
 
A

Anonymous

Gast
  • #5
De terugslagklep ertussenuit gehaald, tuinslang aangesloten, water loopt via tuinslang in emmer maar.... toch gaat het lampje branden.

Dit wel na langere tijd, volgens mij pas dan als het kleine reservoir achter de condensor vol is. Lijkt me dat de pomp dan in orde is.

Ga nu proberen of het water in de opvangbak gaat lopen als ik het stopje verwijder dat zorgt dat de opvangbak gesloten blijft. Doordat we directe afvoer via de wasmachine hebben, hadden we altijd de opvangbak gesloten. Door het weghalen van het stopje ga ik nu kijken of het water in de opvangbak komt.

Iemand nog meer suggesties?
 
A

Anonymous

Gast
  • #6
Na reparatie van de pomp (door Miele - kosten 345 euro) wederom ellende, dit maal met de warmte.
De droger wordt maar lauw warm en we zouden graag willen weten waar het verwarmingselement zicht bevindt.

Naast het verwarmingselement heeft deze machine ook sensoren zouden die misschien de oorzaak kunnen zijn ?
Voordat we weer " Ome Miele" moeten bellen graag enig advies of heeft iemand misschien een tekening voor ons ?
Nelly
 
A

Anonymous

Gast
  • #7
Hoi Nelly, wat naar nou, weer in de problemen.

Meestal is Miele een erg betrouwbaar merk, geeft over het algemeen weinig problemen. Zijn je filters onder in de deur wel goed schoon, vaak willen deze nog wel eens verstoppen waardoor de lucht er slecht doorheen gaat.

Haal ze er eens uit en maak ze met heet water eens schoon of droog eens eenmalig zonder deze filters en kijk eens wat hij dan doet. Het element bevindt zich aan de achterzijde vande machine.

Ik hoor wel van je....Succes
 
A

Anonymous

Gast
  • #8
De filters zijn door Miele vervangen, bovendien is de hele machine door de monteur met de stofzuiger uitgezogen. De 2e keer dat ik hem na de reparatie gebruikte, begon hij na 20 minuten vreselijk te stinken, het leek wel of er een rubberlucht uitkwam.

Ik direct de stroom eraf gehaald. De andere dag weer eens geprobeerd en nu wordt de machine dus niet meer warm. De trommel draait wel, ik had n.l. een wasknijper erbij gedaan zodat ik kon horen of de trommel wel zou draaien. Is zo moeilijk te zien met een dichte deur.

Oh ja, de monteur heeft ook een nieuwe terugslagklep en koolborsteltjes vervangen. Ik baal hier echt van.

Bedankt voor de tip over de plaats van de thermostaat
 
A

Anonymous

Gast
  • #9
Nelly, bel even met Miele en vraag naar de afdeling klantenbelangen en leg je verhaal daar eens uit , vaak hebben ze wel begrip voor de situatie. Laat even hoeren hoe het afloopt
 
A

Anonymous

Gast
  • #10
Resume: 3 dec wasdroger droogt niet.
Monteur Miele plaatst nieuwe condenspomp, terugslagventiel, koolborstel en pluizenzeef.
Kosten 341.57 euro incl arbeid en voorrijkosten.

Na reparatie 2 maal de droger gebruikt waarbij de laatste keer een enorme rubberlucht vrijkwam en daarna de machine niet meer droogde.

Tip van Witgoed-monteur: Bel consumentenbelange!
Enorm bedankt voor deze tip want nadat ik contact opnam, stelde men voor om de monteur nogmaals langs te sturen waarbij de voorrijkosten niet berekend zouden worden. Na een tijdje zoeken moest de monteur constateren dat de motor het voor gezien hield.

Miele: "Er is geen betere" is niet een loze kreet maar werkelijk
waar. De monteur nam contact op met Miele en jullie geloven het wellicht niet maar als we besluiten om alsnog een nieuwe Miele machine aan te schaffen zal de reparatierekening ad 341.57 in zijn geheel aan ons worden teruggestort.

Kijk dat noem ik nou nog eens service. Miele ?

Voor mij is er inderdaad geen betere.
 
A

Anonymous

Gast
  • #11
Eerlijkheid gebied mij nog te vertellen dat de machine 16 jaar oud was en de monteur van Miele, de eerste keer aan ons de keus gaf voor reparatie of niet.

Aangezien wij van mening waren dat de machine na reparatie wellicht nog een aantal jaren mee zou gaan, (wasmachine ook van Miele is 20 jaar meegegaan) en het feit dat we voor 341 geen nieuwe gelijksoortige (goedkopere machines zijn er genoeg maar zijn ze ook goed) konden kopen, hebben we besloten tot reparatie.

Trouwens hoe vaak komt het voor dat dezelfde machine binnen een week weer aan iets anders kapot gaat! Derhalve vind ik het dus meer dan gewoon, deze service van Miele. Voor eventuele andere problemen aan apparatuur, maak ik een volgend keer weer graag gebruik van jullie forum

Nelly
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu