Hallo, ik wil ook graag mijn mening en ervaring even vertellen, ik doe dit werk al enige tijd, en mijn ervaring mening enz is dat, stel je voor je een wasm van 700 euro hebt aangeschaft, de lagers gaan of zijn in het geval hierboven kapot, of versleten, dat een fabrikant wel degelijk een klein beetje aansprakelijk is, en ook de handelaar verkoper o.i.d. die hiervoor verantwoordelijk is.
Nu is er bij elke fabrikant een soort van coulanceregeling van toepassing, en dat wil zeggen dat er voor een reparatie die duurder is dan bijvoorbeeld een x bedrag, de rest wat er boven zit als korting word weggegeven aan de klant/ gebruiker.
Nu heb je bij elk apparaat een bepaald percentage van afschrijving, bijv. in bovengenoemd geval, U kan en mag beslist niet verwachten dat een wasm 5 jaar zonder mankementen mee gaat, en waarom niet, als u de machine 2 à 3 per dag zou gebruiken zal deze, net als een autoband eerder gebreken krijgen. En het leuke is, dat als er een auto stuk is, dat honderden euro's mag kosten maar zo snel er wat met een machine is, dat ineens niet meer mag.
Beetje vreemd toch?
En in bovengenoemde gevallen is het altijd uit het oogpunt van de klant, "nee ik gebruik 'm maar 3x per week" en misschien is dat wel 2 x zoveel, misschien wel grappig te vermelden, de nieuwe machine's hebben een bedrijfsuren teller, weet je waarom?
Om dit soort discussies direct te weerleggen naar de klant,
Ik hoop dat ik het netjes heb beschreven.
Groeten wasmannetje