Code E 0.0 en E07 ATAG blauwe engel II

Zakhooi

  • #1
Hallo wie kan mij aan een lijst met storings code's helpen?
Een lijst met storings komen wel in mijn display voor, maar ik wil graag weten wat ze betekenen.
code E00
code E07
betreft een blauwe engel II type S-HR35T
De ketel is van ongeveer 1997 maar is splinternieuw.Is een showmodel geweest.Is sinds 3 dagen in gebruik.
De brander automaat is gisteren net vernieuwd, maar springt na een tijdje weer op E00.
Heeft iemand tips of een lijst met code's?
Alvast bedankt.
[/b]
 

Zakhooi

  • #3
Mijn dank is groot.
ik heb onterecht vlamvorming.
Enig idee waar dat aan kan liggen?
 

Cvolieboy

Specialist Verwarming
  • #4
Hoi Zakhooi,

Ten onrechte vlamvorming kan liggen aan, het toestel heeft niet gebrand maar heeft toch een ionisatie stroom geconstateerd.

Controleer de bougie kabel en de electrode op kortsluiting.
Het kan met een vochtige kabel al voldoende zijn een stroompje te laten lopen of in de verbrandingsruimte maakt de electrode sluiting met iets.

Of vanwege een verkeerde afstelling blijft het toestel nagloeien en wordt zodoende een fout gegeven.

Omdat het toestel zoals je schrijft nooit gebrand heeft en al 10 jaar oud is kunnen de kleppen van de gasklep te traag dicht gaan, ten onrechte vlamsignaal afgeven.

Let op sinds de levering van het toestel zijn er modificties geweest in verband met brander problemen, omdat jou toestel van 1997 is zal dat waarschijnlijk niet aangepast zijn.

Zoals je ziet Hooizak kunnen er meer zaken spelen die de fout(en) veroorzaken.

Laat een installatuer die bekent is met Atag de brander met toebehoren controleren of de modificaties zijn uitgevoerd en ook de CO2 afstelling controleren om dat de ketel sneller defect is dan gerepareerd.

sucses ermee
 

Zakhooi

  • #5
Bedankt olie boy .. dit zijn antwoorden waar je iets aan hebt.

Mijn overstort ventiel die binnen in de ketel zit lekt iets, waardoor er vocht binnen in het plastic huis van de cv zit. misschien dat dat de oorzaak daarvan is. nadat ik de cv heb gevuld heb ik deze al enkele malen heen en weer gedraaid om hem een beetje af te dichten.

Snap ook niet waarom deze binnen in de behuizing van de cv is geplaatst.
Ik laat direct een bedrijf komen om mijn toestel even af te laten stellen en te controleren of het co gehalte een beetje klopt.
Misschien moet de olie ook even gepeild worden...... :lol:
Mvg Andre
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu