Tafel beitsen terug naar de originele kleur

BlubbeR

  • #1
Ik heb een tafel van onbehandeld eikenhout een tijdje geleden in de transparante beits (of lak) gezet omdat ik hem een beetje wilde beschermen tegen omvallende glazen drinken e.d.
Nou vond ik de kleur van de tafel erg mooi maar nadat ik hem had behandeld is hij iets donkerder/warmer geworden.
Dit werd me bij aankoop van het product overigens al verteld.
Is het nu nog mogelijk om terug te gaan naar de originele kleur, dus lichter , of moet ik met deze kleur leren leven (wat me overigens prima lukt hoor :) )
 

Tealon

  • #2
De enige manier om de tafel weer de onbehandelde uitstraling te geven is door deze kaal te schuren. Daarna is het aanbrengen van een product zoals wasolie Weisgrund een oplossing om de tafel te behandelen zonder de geel/oranje verkleuring.
 

BlubbeR

  • #3
Ok dank je , zal ik is gaan proberen. Nog tips over de korrel die ik daarvoor het beste kan gebruiken ?
En is die wasolie in iedere bouwmarkt te verkrijgen of moet ik daarvoor naar een speciaalzaak?
 

Tealon

  • #4
Ik zou beginnen met korrel 80 te schuren en eindigen met korrel 150 of 180. De wasolie Weisgrund kan je kopen bij de betere speciaalzaak of op internet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu