Flikkerende lichten/elektronica

Djansen

  • #1
Sinds een paar weken heb ik last van hevig knipperende lichten. Soms kan het een half uur goed gaan, maar soms knipperen ze ook 10 keer binnen een half uur.
Het betreffen lichten en elektronica (bijvoorbeeld de koelkast die een dip krijgt, te zien aan de tijdelijk verminderde verlichting). Ook is het op andere etages (en dus andere groepen in ons geval). In de douche of op de kamer flikkeren de lichten ook.

Nu las ik veel over losse contacten, de meterkast heb ik open geschroefd, echter krijg ik geen los contact gevonden. De meterkast ook even 'gestofzuigt' binnen in (er lag wat dwarrelstof). Dit heeft ook niet geholpen.

Tijdens het stofzuigen merkte ik wel dat wanneer ik hem voor het eerst aanzette, de lichten ook een dipje kregen in huis.

We hebben geen zware apparatuur aanstaan, ik heb ook al alle groepen uitgezet behalve de beneden verdieping (andere etages uitgezet, oven/vriezer, etc ook uitgezet). Dit getest voor een half uur, en het idee was dat het flikkeren wel 'iets' minder was (minder fel in ieder geval).

De buren heb ik al gevraagd of zij hier ook problemen mee hebben, maar dit is niet het geval dus aan de straatkant zal het m.i. niet kunnen liggen.

Hebben jullie nog tips?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu