Bauknecht stuttgart 1215

Koster

  • #1
Onze wasmachine stop +/- 8minuten voortijdig met zijn programma hij stopt met centrifugeren wat is er kapot wie kan ons helpen !!!!!!!

Bvd N.A. Koster
 

Piet48

  • #2
Misschien de koolborstels versleten of vuil achter het pompdeksel.

Gebruik de zoekfunctie maar eens.

Gr. Piet
 

Koster

  • #3
Geachte Piet,

Wat bedoel je met gebruik de zoekfunctie maar eens zit dit op de wasmaschine?
 

Piet48

  • #4
Sorry de zoekfunctie op dit forum.

Gr. Piet
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Hang de afvoerslang in een emmer en laat de machine afpompen, er moet een volle straal uit de slang komen, zo niet dan de pomp en het filter controleren.
Is dat allemaal in orde dan de koolborstels controleren, vervangen als ze 15 mm of minder lang zijn.

Zien er ongeveer zo uit.
 

Koster

  • #6
Beste Jan
U had gereageerd op mijn op roep gisteren over de wasmachine die tevroeg stopt met cetrifugeren nu zij u dat het de pomp kan zijn of het filter maar hoe zien deze er uit

Bvd

N.A. Koster.
 

Piet48

  • #7
Zit er aan de voorkant onder een plint?
Daar achter zit een deksel voor de pomp die kun je los draaien en kijken of er vuil zit die de werking van de pomp belemmerd.

Gr. Piet
 

Koster

  • #8
Nou ik heb zoals Jan zij het afpompen gecotroleerd door dit in een emmer tedoen en ik had een volle straal alleen aan het einde niet maar dat lijkt mij logies want dan is het water op .
verder heb ik gekeken naar de pomp aan de voorkant ik zie als ik het dopje eraf draai een schoepje zitten en die draaid gewoon vrij dus dit is het ook niet en verder heb ik ook naar de koolborstels gekeken deze zijn +/-18 mm dus twijfel achtig voor mij dus als een van jullie nog een tip heeft graag mijn vrouw is teneinde raad zonder wasmachine .

Mvg N.A.Koster
 

Piet48

  • #9
Is de fout niet hetzelfde als een spoelstop?

Staat dat niet in de handleiding?

Of misschien een code voor een reset.

Het is wel een vreemd verschijnsel.

Gr. Piet
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #10
De emmer voor het opvangen van het water wel op de hoogte van de afvoer gehangen ?

Volgens mij duidt het toch op een niet goed werkende afvoerpomp, zo'n 8 min. voor het einde is moet de pomp het laatste spoelwater afpompen, het centrifugeren duurt ongeveer 6 min.
 

Koster

  • #11
Nou ik heb mijn wasmachine halv gedemonteerd en er is niks tevinden in het filter en ook niet in de slangen die heb ik allemaal doorgespoeld verder geeft hij foutcode P/F aan op de display en volgens het boekje is er dus iets niet goed met de water afvoer maar ik heb geen idee meer wat het verder kan zijn ik heb alles nagekeken wat jullie hebben geopperd
dus als er nog iemand een iedee heeft wat het kan zijnhoren we het graag .

Bvd Nico.Koster.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #12
P en F codes (problemen met de afvoer)
FP: kan een probleem met de afvoerpomp zijn, maar
ook een probleem met de pressostaat. (niveauregeling)

Controleer of het slangetje naar de pressostaat niet vervuild is.
 

Koster

  • #13
Beste Jan ,

Bedoel je de slang die van de pomp afkomt want die heb ik schoongemaakt en de slang die naar de pomp toe gaat vanaf de trommel die met dat balletje in de slang want die heb ik ook schoon gemaakt en er kwam wel een beetje vuil uit maar de wasmachine doet nog steeds het zelfde,dus ik weet niet heb je misschien nog een optie want er is nu geen geld voor een andere wasmachine we zijn dus behoorlijk wanhopig.

alvast bedankt allemaal
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #14
De pressostaat zit boven in de machine, meestal aan de zijkant, het is het enige onderdeel waar een dun slangetje van ongeveer 8 mm dik op zit, dit slangetje komt van beneden.
Het slangetje door blazen, is hier niets mee aan de hand bel dan een plaatselijke witgoedzaak voor een indicatie van de kosten, deze monteurs zijn veel goedkoper dan fabrieksmonteurs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu