Laminaat op trap

Maistro_44

  • #1
Veel over gevraagd, maar nog nooit een bevredigend antwoord kunnen vinden. Wij hebben een simpele rechte trap en daar heeft de vorige bewoner de vloerbedekking afgetrokken. Resten zitten er nog op en stukken van de houten onderlaag zijn met complete spanen uit de trap getrokken.

Nu kan ik gaan schuren, thinner gebruiken en de plekken plamuren, of ik kan laminaat op de trap leggen. Op de voorste rand wil ik dan aluminium anti-slip (hoekprofiel) leggen. Dat werkt ook meteen mooi de overgang af aan de voorkant van de trap. Heeft iemand hier ervaring mee?

O ja, het is een dichte trap. Op het schutbord wil ik dus ook laminaat leggen.
 

Kees61

  • #2
Nee, ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me goed te doen.
Ik zie geen problemen, leuk klusje.
 

H@ns

  • #3
Ik heb het ook overwogen maar voorlopig ligt die klus even in de koelkast omdat ik nergens een geschikte trapneus kan vinden die de aansluiting laminaat - neus netjes maakt.
Ik heb een trap met kwart draai dus iets lastiger dan recht maar dat meot inderdaad geen probleem zijn met een goede zaagmachine!

Er wordt hier en daar wel moeilijk gedaan over vermeende gladheid van de treden als er laminaat op zit. Ik zie dat probleem echter niet.
 

Maistro_44

  • #4
Gisteren even bij zo'n 'zweeds' woonbedrijf geweest. Zij hadden precies wat ik zocht: een aluminium neus met rubber erin tegen het glijden. Alleen jammer dat het niet te koop was, ze hadden het gebruikt in hun eigen trap. Het bestaat dus, nu alleen nog even verder zoeken.

Zouden jullie de onderkant van de trap-tree ook bewerken? Die paar centimeter tussen de voorkant van de tree en het schutbord zeg maar.
 

Fiesiekus

  • #5
Maistro_44 schreef:
Op de voorste rand wil ik dan aluminium anti-slip (hoekprofiel) leggen. Dat werkt ook meteen mooi de overgang af aan de voorkant van de trap. Heeft iemand hier ervaring mee?