Kamer of klokthermostaat

Dave1250

  • #1
Waar doe ik slim aan: ik heb nu een vaillant calormatic 360 klokthermostaat hangen.mijn vrouw en ik vinden het allebij een complex ding om in te regelen,tevens zitten er xtra funkties op waar ik niks aan heb(xtra ciculatiepomp en xtra warmwater boiler die je allebij ook weer apart in kan regelen!!!! dus teveel rompslomp.nu zit ik er aan te denken om er een vrt50(ook modulerende) thermostaat op te hangen,super eenvoudig zonder fratsen.je moet hem alleen zelf op en af regelen.wat is nou het zuinigst qua stoken, automatisch(calormatic360) of vrt50(handbediend)?????
 

Ron321

Vaste Beantwoorder
  • #2
Als je consequent ben in het handmatig aan en uitzetten is dat het zuinigste.
 

Toon

  • #3
Een toetsenbord is ook complex? :wink:
 

Jan B.

  • #4
Het verstandigste/zuinigste is om gewoon je dure calorMATIC 360 te blijven gebruiken, verstandigste: ook de 360 kan je eventueel handmatig bedienen,
zuinigste: je hoeft niet weer een thermostaat te kopen, en met een dure blijven zitten. De functie voor de extra circulatiepomt, ben je niet nodig als je geen vloerverwarming hebt, dus is het ook niet nodig om deze in te stellen. De functie voor de comfortregeling warm water, kan je eventueel ook buiten beschouwing laten. Afhankelijk van je leefwijze, zou je mogelijk de 360 kunnen laten staan op de standaard afstelling, handmatig kun je door eenmaal op de F toets te drukken met de stelknop een hogere/lagere temperatuur instellen. Bij het volgende tijdvenster komt hij automatisch in de beginstand terug. Misschien denk je dat de 360 zelflerend is, dat is NIET zo.
Succ6 met je besluit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu