Betonvloer egaliseren - kleinere niveauverschillen

Poerk

  • #1
Beste klusser,

Ik heb zojuist een klushuis gekocht wat in de afgelopen 100 jaar verschillende malen verbouwd en uitgebreid is. De vloeren hebben daardoor verschillende hoogtes. Dit wil ik graag gelijktrekken. Helaas kan ik dit i.v.m. de drempel bij de voordeur niet met zandcement doen, omdat ik daarvoor onvoldoende hoogte heb.

De situatie is als volgt:

In de voormalige woonkamer (4 bij 6 meter) ligt een zogenaamde stampbeton vloer met een gleuf uitgebikt (voor de hoofdleiding van de elektra en deze gleuf zou ik graag met beton dicht maken) en een verhoging van 1 cm waar ooit een trap naar de 1e heeft gezeten.

Dan een gleuf van 4 cm diep waarop tot voor kort een steense draagmuur heeft gezeten, met daarachter de voormalige keuken met een klein stukje stampbetonvloer en een gedeelte zandcement op een tempex ondergrond met oude vloerverwarming. Het zandcement met vloerverwarming wil ik graag verwijderen om op het tempex beton te storten.

Dan moet ik nog een buitenmuur verwijderen voor de toekomstige uitbouw van 4 meter diep, waarbij ik een betonnen vloer wil (laten) storten.

Ik moet dus in ieder geval e.e.a. met beton doen. Kan ik beton ook gebruiken om de kleinere niveauverschillen te overbruggen? Egaline lijkt mij een te duur alternatief.

Graag advies over hoe ik dit het beste kan (laten) doen.

Alvast dank!

Groet,

Geert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu