Zwevende dekvloer op oneffen betonnen verdiepingsvloer

TornadoGo

  • #1
Allereerst complimenten voor dit zeer leerzame forum! Ik ben al een tijdje aan het zoeken geweest maar het is me helaas niet gelukt om een situatie + advies te vinden die lijkt op de mijne. Vandaar een eigen topic.

In onze 'nieuwe' woning willen wij op de begane grond en de eerste etage een zwevende cementdekvloer maken. De ondergrond is 12cm beton echter is die door sloopwerkzaamheden (door de projectontwikkelaar) allesbehalve vlak. De oude cementdekvloer is er met grof geweld uit gehaald en daarbij is het beton beschadigd. Er zitten gaten in tot wel 4cm diep. Zie ook onderstaande afbeelding.



Nu is het de bedoeling dat we, om de cementvloer zwevend te maken, isolatieplaten (PIR of minerale wol) gaan leggen op de betonvloer. Daarop komt dan PE folie, wapeningsnetten met vloerverwarming en dan 5cm cement.

Nu wil ik de betonvloer eerst zoveel mogelijk uitvlakken. De vraag is alleen hoe ik dat het beste kan doen? En moet hij echt volledig vlak zijn of mag er een beetje speling in zitten?

/edit: Ik zie dat ik een soortgelijke vraag ook al in 2016 had gesteld. Ondertussen is de vraag iets anders geworden dus ik hoop dat het geen punt is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu