Zware planken aan gipswand (inbouwkast)

Prrr

  • #1
Beste klussers,

Ik hoop op jullie hulp/tips voor mijn klus (twijfel een beetje of ik dit hier moet plaatsen, of onder 'muren, wanden, plafonds').

Graag wil ik een inbouw kast maken voor deze onmogelijke muur met de CV ketel, wasmachine en zonnepaneel-apparatuur.


Ik dacht aan onderstaande opzet;
deurtjes van vloer tot plafond voor CV-ketel (40 diep)
uitschuifbaar werkblad boven de wasmachine (170 breed, 70 diep, 40 uitschuifbaar)
naast de wasmachine een kastje van 70 diep
boven de wasmachine 40 diepe kastjes met schuifdeuren die aan het plafond hangen.


Mijn probleem;
Voor de bovenkastjes tussen de CV-ketel en zonnepaneel-omvormer, dacht ik zo'n plankdrager wandrail aan de muur te maken, door het uitschuifbare werkblad kan ik deze kastjes niet vooraan op de grond steunen.
Deze muur is echter een gipsplaten muur met de metalstud staanders precies op plekken waar ik er niks aan heb (te dicht op/achter de ketel en omvormer, en precies in het midden).

Hoe kan ik het beste een frame of versteviging van de achterwand maken zodat dit de planken kan dragen?
Ik kan 2 balken (44x44mm) van de grond tot aan het plafond laten lopen en hier de plankdragers aan, maar hoe voorkom ik dat dit in z'n geheel naar voren komt?


Kan ik de hele gipsplaten wand (tussen ketel en omvormer) bekleden met houten plaat (OSB)? Dit zou ik wel aan de metalstud vast kunnen zetten. Ik weet dat dit beter achter de gipsplaten had gekund, maar daar is het nu al te laat voor.

Ik hoop op jullie tips!
Alvast heel erg bedankt!
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu