Zonnescherm omhoog draaien gaat opeens heel zwaar

Crosmuller

  • #1
We krijgen ons zonnescherm bijna niet meer omhoog het gaat heel zwaar. Omlaag is geen probleem. Wat kan er kapot zijn? Ik heb er wat kruipolie op gespoten maar dat helpt niet. Ik weet niet welk merk zonnescherm het is maar ik voeg wat foto's toe.



 

Aristonos

  • #2
Aan de foto te zien heb ik precies dezelfde.OOk dat oog met die twee kruiskoppen.Ik heb die twee kruiskoppen er af gehad.Dan kun je het oog naar buiten halen.Pas op,er zit een massief buisje in die precies in een gat past..Die kun je terug doen met vet,dan blijft ie zitten.Ik heb vervolgens een grote klodder witte vaseline in het zaakje achter gelaten.Maar ook bij mij gaat ie zwaar en kraakt ook.Dat is niet goed.Ik denk zelf dat het draaimechanisme genaamd, windoogwerk, vernieuwd moet.Dus dat kan bij u ook het geval zijn.Aangezien ik niet helemaal thuis ben met die dingen,en ik nooit eerder er mee te maken heb gehad schakel ik maar iemand in die er verstand van heeft.We hebben er niks aan als het helemaal naar knoppen gaat.Ik ben benieuwd verder naar uw of andere bevindingen.
 

Crosmuller

  • #3
Bedankt. In elk geval handig om te weten hoe het heet.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #4
Op alle scharnierpunten een drupje olie doen.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu