Zonnescherm namen, onderhoud en advies gevraagd

TheoN

  • #1
Hoi beste klussers,

Ik heb een hulpvraag over mijn 2 elektrische zonweringen, en ik hoop dat jullie mijn vragen eventueel kunnen/willen beantwoorden.

Ik heb 2 zonweringen: 1 met knikarmen (+-480cm breed)
en 1 met zijarmen (+-450 cm breed)

Deze 2 zonweringen heb ik met dit huis overgenomen, en ik denk dat deze zonweringen smeken om een goede schoonmaak beurt en een smering.
(wat ik zelf kan en ga uitvoeren).
De knikarmen die piepen en kraken, en die met de zijarmen, rolt af en toe spontaan heel snel vanzelf naar beneden.
Kortom, ik wil goed voorbereid zijn voordat ik die zonweringen los ga maken van de (flat)gevel.

Ik heb wat foto's toegevoegd en wellicht herkent een kenner deze zonwering(en) bij naam en soort.
helaas kan ik nergens een indentificatie en/of merknamen vinden, misschien weten jullie waar dat te vinden is, zodat ik eventueel bij revisie ook onderdelen kan bestellen.

En of het mogelijk is om het doek te wassen in de wasmachine.
Het zal waarschijnlijk wel een grote industriele wasmachine moeten zijn. of een handwas.
En daarna opnieuw te impregneren met spuitbus oid.
Want het oranje doek ziet er nog goed uit, echter tis enorm vies en er zitten vlekken in/op.



alvast bedankt
mt vr grt Theo [/list]


 

Lehciam

  • #2
Het grote scherm met de knikarmen wordt een 78/110 of ook wel een K110 genoemd. Het scherm met de uitvalarmen wordt een Carre of 65/110 genoemd. Aangezien beide type schermen veelvuldig door verschillende fabrikanten zijn gemaakt door de jaren heen zullen er nog genoeg onderdelen van verkrijgbaar zijn.

Voor wat betreft het spontaan naar beneden rollen van je scherm, indien het een elektrisch bediend scherm is kan het zijn dat de rem van de motor niet goed meer werkt, hierdoor zal het scherm idd uitrollen.

Voor wat betreft de vervuiling van de doeken, daar zijn verschillende reinigingsmiddelen voor op de markt.

Succes.
 

TheoN

  • #3
Hoi Maich,

hartelijk bedankt voor je info
nu heb ik iig voldoende informatie voor het servicen repareren van de zonneschermen

mt vr grt theo
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu