Zoekfunctie werkt alleen over het gehele forum?

Lasz82

  • #1
Hoi, ik heb het idee dat de zoekfunctie alleen over het gehele forum werkt, maar dat je niet specifiek per subforum iets kunt zoeken?

Ik wil bijvoorbeeld iets zoeken binnen het forum "Vloeren" maar als ik dat doe dan krijg ik de zoekresultaten van de hele site, dus niet alleen van "vloeren" maar ook van "Keuken" van "buiten en tuin" en alle andere onderwerpen.

Is er een manier om per subforum iets te zoeken? Anders wordt het wel heel lastig om iets te vinden op dit forum.

Alvast bedankt!

Groetjes,

Laszlo
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Met een specifiekere/uitgebreidere zoekopdracht krijgt u minder en gerichtere treffers, wanneer u b.v. alleen cementvloer typt komen alle topics met dat woord erin op het scherm.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #3
Er zijn twee zoekfuncties:

1. Via het zoekvenstertje direct boven de berichten en rubrieken. Dat venster gebruikt google als zoekmethode. Niet heel efficient. Soms handig als je wilt zoeken naar een heel kort woord, bijv. een foutcode zoals F24.

2. De knop zoeken helemaal bovenaan, links naast 'gebruikers'.
Dan kom je in een venster waarmee je kunt zoeken op trefwoord(en), eventueel gecombineerd met een naam van een forumlid.

Je kunt er aangeven in welke rubriek er gezocht moet worden, in welke tijdsperiode de berichten geschreven zijn. Hoe de berichten gesorteerd moeten worden en hoeveel berichten je maximaal wilt zien.
 

Lasz82

  • #4
@Kees: Bedankt! Ik had niet gezien dat daarboven nog een balk was. Precies wat ik zocht ;)
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #5
Mooi zo! :prima:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu