Zelf verf spuiten (airless)?

Tamyklus

  • #1
Hallo,

Ik laat mijn hele nieuwe huisje stucen (150m2) om een spiegelglad resultaat te krijgen. Daarna dacht ik het met verf spray (mischien wel airless) af te werken. Het huis is dan nog leeg en de vloeren liggen ook nog niet.

Dit wordt de eerste keer dus heeft iemand tips over wat voor machine ik moet huren/ welke verf ik het beste kan kopen en natuurlijk hoe het beste te werk te gaan.

Alvast heel erg bedankt!

Tamklus
 

Fiesiekus

  • #2
Bter met een goede roller, goede latex op de muren rollen. 1-ste laag verdund, daarna de definitieve laag.
 

Tamyklus

  • #3
Maar krijg ik het wel spiegelglad met Latex en is spuiten niet mooier?

Tamklus
 

Fiesiekus

  • #4
Geef het je te doen om met een airless-spuit, 150m² latez te spuiten :? .
 

Tamyklus

  • #5
Te weinig oppervlakte? Wilde ook het plafond doen....... :?
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #6
Zonder de nodige ervaring is het spuiten van een dergelijke oppervlakte een riskante klus.

Zoals Fysiekus al schreef: u kunt met een brede vachtroller goede resultaten bereiken. Op spiegelgladde muren neemt u extreem matte muurverf ( of zijdeglansmuurverf indien u het goed wilt schrobben ) voor een esthetisch perfect resultaat.

Breng de eerste laag verdund aan op de wanden en werk met 2 mensen ivm aanzetten.

Het plafond kunt u, indien dit spack-gespoten is, met speciale spack-latex behandelen. Deze heeft een lange opentijd waardoor u geen aanzetten krijgt en door de specifieke eigenschappen blijft de spack-structuur goed zichtbaar. Verdun deze niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu