Zelf een kinder / junior / peuter bed maken.

Rijkaart

  • #1
Na hier veel tips en trucs gelezen te hebben en een verbouwiing van 7 maanden afgerond te hebben kan ik eindelijk wat hobbyen.

Een van de dingen die ik erg leuk ben gaan vinden is " zelf doen om kosten uit te sparen". Extra leuk is de voldoening die ik ( als t lukt natuurlijk) krijg aan het eind.

Een van de projecten was deze. Eigenlijk een beetje als dank voor alles wat mij geholpen heeft, hier de tekeningen en het verhaal.

Ik was op zoek naar een degelijk peuterbed voor mijn zoon. Na enig zoeken kom je dan bij een zweedse firma die voor 40 euro een ietwat gammel dingetje voor u heeft staan. Helaas ( maar wel slim natuurlijk) is deze van een afmeting dat je het net iets duurdere matrasje alleen bij dezelfde firma kan halen. Optie 2 was bij een gerenommeerd kinderkamer inrichtingsconcern. Degelijk, solide en voor 180 euro bent u de nieuwe eigenaar. Een blik leerde echter dat het hier om wat MDF ging met een mooi lakje. En dat dacht ik zelf ook te kunnen maken. En dat lukte. Kosten; ongeveer 60 euro en wat avondjes werk natuurlijk.

BENODIGDHEDEN;
-Een plaat MDF van 22 mm.
-grondverf
-kleurlak
-4 ledikanthaken

Met een beetje geluk kunt u in de bouwmarkt onderstaande mdf plaat op maat laten zagen zonder kosten. Bij mij was men niet zo moeilijk maar zoals gezegd, ik kwam er al wat maandjes dus men begon al te lachen en te zwaaien zodra ik m'n auto parkeerde.

Uiteindelijk gaat het er zo uit zien;




Wegens misbruik van tekening en gegevens is door Rijkaart verzocht een gedeelte van de tekst, de maten en de tekening te verwijderen.
Klussers die interesse hebben kunnen via en PB de gegevens opvragen. Moderator.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Bedankt voor uw bijdrage, hopelijk hebben veel mensen er plezier van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu