Zanussi lion 1200 problemen afvoer?

Renato

  • #1
Beste forumleden,

Ik heb problemen met de wasmachine Zanussi zwf1200 Type P6897645
Na het opstarten stopt hij na een minuut en gaat het "eind"ledje 2 keer achter elkaar knipperen. Volgens de handleiding zou er iets met de afvoer moeten zijn.Het filter is schoon Een enkele keer lukt het mij door met de knoppen te spelen toch een wasprogramma te laten draaien. Hij pompt dan goed. Er komt dan een flinke straal uit de afvoer. maar ook dan eindigt hij met een 2 keer knipperend "einde".
Bij problemen van andere forumleden werd er om een code van de ledjes gevraagd. mijn wasmachine geeft de volgende code:
2 keer knipperen start/pauze en einde tegelijkertijd daarna knippert de start/pauze 2 maal.
Alvast dank voor de ractie
 

Rusako

  • #2
Krijgt hij wel genoeg water? als je hem aan zet! :roll: Geen was er in doen en even aan zetten en kijken! EN wordt hij wel warm?
 

Renato

  • #3
Hallo Rusako,

Hij krijgt normaal water. Ook komt het water op temperatuur. Als je de wasmachine aanzet (40 C katoen) begint hij meestal eerst een paar seconden met het afvoeren van water en stopt dan meestal. Een enkele loopt hij door. Hij neemt water in gaat wassen en stopt als de pomp moet draaien.
Het vreemde is wel dat als je hem op 40 C synthetisch zet het programma langer doorloopt. Hij neemt dan water in gaat wassen en stopt dan aan het begin , maar ook halverwege het centrifugeren. Iedere keer als hij stopt dan knippert het "einde" ledje 2 keer.

Vriendelijke groet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu