Zanussi Briljant 1600 lawaai

MRR

  • #1
Op bepaalde momenten maakt onze (ca. 10 jaar oude) Zanussi Briljant 1600 wasmachine veel lawaai / brommend geluid.

We weten bijna zeker dat dit is op het moment dat er water moet worden toegevoegd; je hoort de kraan lopen.
Op andere momenten in het programma loopt alles als een zonnetje (dus bij het gewoon draaien, pompen en centrifuguren sowieso geen problemen); lagers en de pomp zouden m.i. het probleem niet kunnen zijn.
Het filter bij de kraan en de afvoer heb ik al gecontroleerd. Er zat eigenlijk geen vuil in. Toch schoongemaakt.

Ik heb een heel kort filmpje op Youtube gezet; het effect duurt veel langer. Ik hoop dat dat werkt vanaf deze melding:
Vragen:
- wat is het probleem?
- wat is de bijbehorende oplossing?
- waar kan ik eventueel benodigde onderdelen bestellen?

Alvast bedankt voor de reacties!
Marcel
 

MRR

  • #2
PROBLEEM GEVONDEN:
De circulatiepomp maakte het lawaai.

Via het gat aan de onderkant van de machine kun je er enigszins bij. Deze pomp zit aan de rechterzijde, onderaan.
Later hebben we toch de achterkant van de machine verwijderd.

Onderdeel is besteld bij https://shop.zanussi.nl/(goede site, met tekeningen per onderdelengroep) - niet duur vergeleken vele andere onderdelenhuizen!
Tip: kijk voor je onderdelen besteld eerst op Marktplaats of e-Bay, want met een beetje geluk heb je het daar voor een fractie van de prijs!

Mvg,
Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu