Ytong scheuren

Peterkuhf

  • #1
Hallo, ik hoop dat ik hier wat meer informatie op kan doen over het volgende probleem.


We hebben sinds december een oud huisje gekocht uit 1936, hier is later na een aanbouw aangemaakt met berging toilet en badkamer.


Echter dit brengt ons slapeloze nachten we weten niet wat we ermee moeten ook niet na diverse bezoeken van bedrijven die onze badkamer willen renoveren.


Er er zitten diverse scheuren in de dunne ytong in de scheuren zaten kit (binnenmuren....) er is een 1992 dacht ik nog geen 4 km hier vandaan toen die heftige aardbeving geweest. We verwachten dat dit nog steeds overblijfselen zijn die nooit aangepakt zijn.


Echter willen de badkamer,toilet,hal 'renoveren' opnieuw betegelen nieuw bad etc. Echter 3 bedrijven geven aan over de huidige tegels te willen plakken en dan de scheur dicht maken en er tegen aan betegelen. De ytong muren lijken van elkaar af te staan in de hoeken...


Hier wat foto's


Wat is jullie advies, hele binnen muren eruit slopen en dan gipsmuur plaatsen? Of repareren maar hoe ?

ps er zitten geen scheuren in de vloer van de aanbouw.

Halletje Aanbouw

Badkamer Wand 1

Badkamer Wand 2

Toilet 1

Toilet 2

Toilet 3

Halletje 2


Ik hoop dat jullie wat advies kunnen geven met name op de toilet staat de wand wel erg los.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Heb je voor aankoop een bouwkundige keuring laten uitvoeren?

Deze scheuren zijn waarschijnlijk constructief. Het beste is daar een constructeur bij te halen om ze te beoordelen.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu