Xtra Voorstrijk Vlekken blijft door verf heen zichtbaar

MelvinI

  • #1
Hi Klussers! Waarschijnlijk wordt ik keihard uitgelachen of de grond in getrapt; Geheel verdiend naar mijn mening. Want ik heb een foutje gemaakt.

Ik woon in een jaren 80 woning en de muren die ik geschilderd wil hebben hebben in die paar decennia altijd een behangetje gehad. Behang, over behang, over behang geplakt. Nu heb ik al dit behang eraf gehaald met het goede voornemen om mijn muren te repareren, prepareren en te schilderen.

Bij het verwijderen van al dit behang is er een hardnekkig, oranje behang/lijm achtig spul blijven zitten. Dit heb ik met Alabastine Xtra Voorstrijk Vlekken behandeld. Op 3 muren is dit echt perfect gegaan. Die heb ik namelijk dezelfde kleur als de voorstrijk, wit, geschilderd met Flexa Powerdek Muren.

Op de 4 muur, is dit op het eerste gezicht prima gegaan. Alle vlekken voorgestreken, geschuurd, geschilderd met Flexa Powerde Muren wit. Vervolgens weer geschuurd en een laag Mat Groene Histor Muurverf (dekkend) erop geschilderd.

Dat is waar het probleem begon. Want jeetje wat was dat lelijk. De kleur is mooi, maar je ziet elke streep voorstrijk door de verf heen. Dus heb ik netjes 5 uur gewacht, zoals de verpakking aangaf, en nogmaals geverfd.

Het is nu een half uur geleden dat ik het laatste vak geschilderd heb. En ondanks dat de vlekken al iets minder zijn, is het alsnog - naar mijn mening - een ware ramp.

Dit is de muur in z'n huidige staat - na 2 lagen verf:


Nu luid mijn vraag: Hoe zou jij dit als klusser verhelpen?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Dat is idd. erg.
Probeer het eens met een laag isolerende muurverf of renovatie verf.
 

MelvinI

  • #3
Dankjewel voor de tip Jan! Kan dat gewoon over de huidige muurverf heen? Of moet ik dit eerst voorbehandelen alvorens een laag renovatie verf overheen te schilderen?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Een quote is overbodig.

De isolerende verf kan er zo overheen.
Het is het ene of het andere, niet allebei de soorten over elkaar.
 

MelvinI

  • #5
Dankjewel voor je duidelijke antwoord! Dan ga ik dat maar eens proberen.
 

De Bob

  • #6
TS

U vraag is al beantwoord, maar onderstaand topic kwam vandaag langs, en de door u genoemde merken vallen helaas onder die "budget" muurverven" (Horen ze eigenlijk te vermelden)
Dus dat is ook mogelijk deels een oorzaak.
Wit op wit gaat altijd goed, maar met een kleur, een kans op een dekking probleem.

Misschien iets voor in de toekomst. Wel jammer van al dat werk.
https://www.klusidee.nl/Forum/topic/muurverf-verschil-in-kwaliteit.124096/
 

MelvinI

  • #7
De Bob, dankjewel voor de heldere verklaring die je gegeven hebt. Dat deze muurverven onder de budgetmerken vallen was voor mij nog onbekend,. Jammer inderdaad, want ik had graag wat meer besteed voor een beter resultaat. Ik ga zo een derde laag aanbrengen en als dat niet helpt jullie geweldige tips opvolgen.

Wit op wit gaat inderdaad heel goed haha, op die muren ben ik heel trots.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu