Wisa inbouw reservoir probleem

Gerke

  • #1
Hoi,

Sinds enkele weken een probleempje met één van onze inbouwreservoirs.

Als je de spoelknop bedient en weer loslaat stopt de spoeling meteen. Terwijl bij de andere de vooraf ingestelde hoeveelheid water keurig wegspoelt als je de knop loslaat. Deze spoelt dus als het ware iets langer door na het loslaten van de spoelknop.

Gek genoeg speelt het probleem bij het minst gebruikte toilet: boven. Of misschien ook wel niet: kalk? Allicht zit er iets vast. Weet iemand raad?

Ten tweede: hoe bouw ik het zaakje uit? De sticker is niet al te duidelijk. Verder dan de klem vooraan indrukken kom ik niet...

Voor de zekerheid twee foto's die hopelijk het type duidelijk maken:





Hoor het graag!

Grt,

Ger
 

henkieok

  • #2
Ik zat hier ook mee, en kon nergens een antwoord vinden. Na zelf wat proberen is het me gelukt, en ik laat het antwoord hier even achter.

Je moet eerst het rechterdeel losmaken; die klemt vooraan namelijk het linkerdeel vast. Dit doe je door vrij hard op het lipje vooraan (zie plaatje stap 1) te drukken terwijl je het rechterdeel voorzichtig naar boven trekt. Wanneer je deze los hebt getrokken kun je het voorzichtig wat naar rechts drukken zodat het niet in de weg zit (of je maakt hem helemaal los en haalt hem eruit).

Daarna kun je het linkerdeel losmaken door helemaal achterin de stortbak een lipje vrij hard naar achteren te drukken, terwijl je het linkerdeel rustig naar boven trekt. Dit lipje is bijna niet te zien helaas, dus je zult misschien even moeten zoeken.
Wanneer deze 2 componenten los zijn is de rest relatief eenvoudig te demonteren.

Ik laat ook even wat productcodes achter, zodat deze post wat makkelijker te vinden is via Google. Ik kon namelijk nergens het serienummer oid van de hele stortbak vinden.
1811.979.087 - staat op sticker onderaan het plaatje
8050887128 - staat op bedieningspaneel

36166_201202_Stortbak_008a_1.jpg
 

RemcoN

  • #3
ouder topic al maar toch, wat was nu het probleem en was de oplossing, want ik heb hetzelfde.
Er staat wel uitgelegd hoe alles los te krijgen, maar wat moest vervangen of afgesteld worden?
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #4
@RemcoN
Wil je even een eigen topic maken met een eigen beschrijving van je problemen?
Want zoals je al zegt is dit een 'ouder' topic (bijna 6 jaar oud) en zal de oorspronkelijke vragensteller vrijwel zeker niet meer reageren.

Bovendien wordt topickapen hier niet echt gewaardeerd.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu