Wie helpt mij met aanhoudend Siemens wasmachine probleem?

AnMarc

  • #1
Dag allen!

Ik hoop dat iemand hier mij verder kan helpen. Na 2 monteurs en een paar honderd euro investering, blijft ons probleem dus ik ben wanhopig op zoek naar een oplossing...

Ik heb de Siemens XL1253 wasmachine (6kg), inmiddels 4 jaar in mijn bezit. Sinds een tijdje komt er iedere keer als de wasmachine voor de eerste keer aangaat een enorme stank uit het wasmiddelbakje. Echt de geur van stilstaand water. Na twee keer spoelen is de geur weg (aan het einde is en ruikt de was ook schoon) en alle wasbeurten daarna gaan ook prima. Maar goed... het is natuurlijk niet de bedoeling en het is gewoon een heel vieze lucht.

Er zijn verschillende monteurs bij geweest. De monteur van Siemens (gebeld ivm garantie) zei dat het lag aan de wasmachinekraan, die is vervangen (helaas niet door hem en we moesten wel voorrijdkosten betalen), probleem blijft. Toen een loodgieter erbij gehaald (zou het de afvoer zijn?). Afvoer bekeken met een cameraatje, was niets bijzonders aan te zien, wel een stankslot geplaatst, dat hadden we niet. Slangen uit de wasmachine gecontroleerd, alles was ok, zat wel een beetje zeeprest in en dat eruit gehaald. Het gekke is dat het alleen stinkt als de wasmachine even niet aan heeft gestaan (1 dag is genoeg) en alleen bij het eerste aantrekken van water.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Is mijn wasmachine gewoon kapot? Dan moeten we een nieuwe kopen, het zou alleen zo rot zijn als we dat doen en we krijgen weer het zelfde, dan zijn we helemaal veel geld kwijt. Overigens hebben we wel eens eerder wat problemen met de afvoer gehad (huis uit 1930), maar met jaarlijks wat ontstopper door de afvoer ging dat verder prima en op geen van de andere apparaten die op die afvoer zitten gaat er iets mis.

Hopelijk weet iemand de oplossing, alvast heel hartelijk dank!!!!

Groeten An
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Heb je dit al toegepast?
 

Storingsmonteur

  • #3
De monteur van Siemens terug laten komen. Je hebt kosten betaald, maar het probleem is niet opgelost. Monteur heeft dus waarschijnlijk de verkeerde diagnose gesteld. Hier heb je volgens de voorwaarden garantie op. Zie Siemens site.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Blijft er wel water in de sifon staan ?
Ik denk namelijk dat het aan het leegzuigen van de sifon ligt, als er dan een stoot water in de afvoer komt wordt er lucht terug geblazen.
Controleer voor u begint met wassen of de sifon vol water zit.

Zit er een be/ontluchting op de afvoerleiding ?
 

AnMarc

  • #5
Dag allen,
Wauw, wat snel, dank voor de tips. Ik ga het vetluis verhaal sowieso proberen, kan nooit kwaad en ik zal met wat minder met vloeibare wasmiddelen op wat hogere temperatuur wassen. We hebben geen sifon (begreep ik van mijn man) en de man die is geweest heeft omdat hij hetzelfde verwachtte een stankslot (ontluchter blijkbaar) geplaatst, dus dat kan het dan niet zijn toch?
Groeten,
An
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #6
Dat kan het wel zijn, kijk nog even naar Jan zijn antwoord en vraag of de sifon vol of leeg is na een wasbeurt.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #7
Om verwarring te voorkomen, een stankslot is een sifon.
Plaats even een foto van de afvoer dan wordt het wat duidelijker.
 

Johnie

  • #8
Met vloeibare zeep kan een machine gaan stinken
gebruik eens gewone zeep
z
al het wel opgelost zijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu