Whirlpool imola 1200 draait niet meer

Faat

  • #1
Hallo,

ik heb een whirlpool imola 1200 als ik het programma start neemt hij wat water en draait niet meer.
Als ik de aan/uit knop in/uit drukt dan draait hij even en stopt met draaien, hij pompt wel het water in. Het water pompt hij ook leeg.hij centrifugeert wel.
Alleen rechts onderin zit er een dopje die uit kan draaien daar zit nog wel water in. Alleen weet ik niet of dit wel normaal is, na het leegpompen van het water blijft er water in het gat onderin zitten. Wat zou het probleem kunnen zijn, zou a.u.b.graag willen weten wat ik het beste kan doen.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Controleer de koolborstels van de motor, bij minder dan 15 mm lengte deze vervangen.
 

Faat

  • #3
Bedankt voor je reactie jan.waar kan ik deze koolborstels het beste kopen.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Hier ?
 

Faat

  • #5
Hallo jan,

ik kan geen koolborstels vinden voor de whirlpool imola 1200.Misschien dat ik er overheen kijk.welke koolborstel moet ik precies hebben.Is dat een kompleet set of kan ik ook alleen de borstels bestellen.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
In de bovenste rij staan de koolborstels.

Ook hier staan winkels die ze verkopen.
 

Faat

  • #7
Hallo,

ik heb hierbij de foto's van de bestaande koolborstels.Zoals je ziet zijn ze niet minder dan 15mm.de koperen lammelen zijn niet afgebroken je ziet wel slijtage op de lammelen dit komt door de koolborstels die erop hebben gezeten.weet nu niet zeker of het wel door de koolborstels komt.heb deze wasmachine vanaf 2006 heb nog nooit iets vervangen ook de koolborstels niet.


 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #8
Ze zullen zo te zien niet veel langer zijn dan 15 mm.
Glimmen de kanten waarmee de borstel op de lamellen drukt ?
 

Faat

  • #9
Ja volgens mij wel.
 

Faat

  • #10
Hallo,

heb de koolborstels vervangen nog steeds zonder resultaat.als ik het machine aanzet en op zijn programma zet dan draait hij even en stopt.het lijkt wel dat hij zijn programma niet afspeelt.ik denk dat er iets is met de relais.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #11
Is dat even draaien misschien even 'heel snel? Zoals bij centrifugeren?

Dan zou er iets mis kunnen zijn met de motortacho, of de bedrading ervan.
 

Faat

  • #12
Hallo kees,

ik zet eerst het progamma op nr 8 en zet hem daarna aan als eerst hoor je één klik daarna komt er wat water in de trommel en gaat draaien ongeveer 5 seconden en stopt daarna met draaien.als ik daarna het aan/uit knop uitzet en daarna weer in dan hoor je weer een klik en gaat draaien en na 5 seconden stopt het draaien.en doet hierna voor de rest niks meer.je hoort wel een klik als die gestopt is met draaien.

hoe ziet het tachometer eruit bij het motor.
 

Faat

  • #13
Hallo,

jongens jullie zaten er allemaal naast.
De boosdoener was de timer heb een gebruikte timer gevonden die heb ik geplaatst en deed het weer als een tierelier.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #14
Goed gevonden. :prima:
Op afstand is dat wat lastiger.
 

Galie

  • #15
Hallo Faat, waar heb je die gebruikte timer gekocht, want ik heb precies het zelfde probleem. Mijn buurman zegt dat het die programmaknop is die ik moet vervangen. Is dat hetzelfde als de timer, nee toch?!

Groet, Galie
 

Faat

  • #16
Hoi galie,

ik heb er een voor je als je wilt.nog helemaal in goed staat.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #17
Uitwisseling van adressen via PB s.v.p.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu