Whirlpool adp 6470 vaatwasser probleem.

Freek35

  • #1
Goedenavond allemaal, mijn vaatwasser gaf code f3 aan, na hem los te hebben gemaakt kwam ik erachter dat er een stekkertje van het verwarmingselement was losgeraakt, na deze te hebben vastgemaakt kreeg ik ineens code f2, water in de onderplaat dus.

Alleen is er nergens water te bekennen en de vlotter werkt volgens mij ook naar behoren,als ik hem omhoog doe hoor ik dat schakelaartje klikken.

Tussen het proberen door ook nog een keer een code f8 gehad en toen het optische oog in de machine schoongemaakt en ook deze klikt gewoon?

Iemand enig idee waar ik het zoeken moet?

servicenummer 8511 566 61829
38 0613 008414

mvg, Freek.
 

Biomus

  • #2
Klikken van de schakelaar wil nog niet zeggen dat er ook contact gemaakt wordt. Gebruik een multimeter om dit te meten.
 

Freek35

  • #3
Om beter bij de klikschakelaar van de vlotter te komen toch maar even het verwarmingselement gedemonteerd en toen kwam ik erachter dat de aansluiting van de stekkertjes helemaal verbrand waren, zou hier het probleem vandaan komen of is dit een op zichzelf staand probleem?
 

Biomus

  • #4
Waar is het nu verbrand, bij het verwarmingselement of de vlotter? Verbrand is nooit goed. Dit ook verhelpen, indien mogelijk, i.v.m. brandgevaar! Is dit de vlotter, dan kan je die bekijken en zien of er nog contact gemaakt wordt. Dit kan met een multimeter.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu