Whirlpool ADG 9440 vaatwasser 4 keer knipperen

PPr

  • #1
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn vaatwasser.Als ik hem aanzet begint hij na
een poosje te piepen en knippert het ledje telkens 4 keer.Ik heb zelf het idee dat hij het water niet wegpompt.Misschien een of ander slangetje verstopt?Heb het filter gereinigt maar dat helpt niet.Wie weet een antwoord op mijn probleem?

Met vr. gr. Pieter
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Bauknecht/ Whirlpool: het typenummer én vooral de 12-cijferige NC-code (85....) of het servicenummer vermelden.
Staat bij vaatwassers op de rechterzijkant van de deur.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #3
4 x knipperen is inderdaad melding van een pompprobleem.

Kan de pomp zelf zijn, maar ook een verstopte afvoerslang (en nog meer mogelijkheden).

Gebruik de zoekfunctie van het forum eens met "pomp Bauknecht", doe het zoeken alleen in de keukenrubriek.
 

PPr

  • #4
Heb er ongeveer 2 ltr. water ingegoten,maar dat pompt hij toch in 5 sec. weg.Ben er nu achter gekomen dat hij geen water toevoert.Kraan staat wel open.Wat kan nu het probleem zijn en hoe kan ik erbij komen?
Groet Pieter
 

Pepjo

  • #5
Het kan het waterslot op de slang zijn, of in de machine.
 

Henny

  • #6
Bauknecht/ Whirlpool: het typenummer én vooral de 12-cijferige NC-code (85....) of het servicenummer vermelden.
Toch niet zo moeilijk om dit even op te geven als hierom gevraagd wordt?
Vermoedelijk betreft het hier servicenummer: 854244001820.
Als de machine geen water neemt, controleer dan eerst de Water Indicator. (WI)
 

PPr

  • #7
Heb ik vandaag wel in een bericht gezet maar is op de een of andere manier verwijderd.Dit nr. is: 854244001820.
Waar kan ik de waterindicator vinden?
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #8
Ik weet hoe dat komt, want ik heb de storingscode aan de hand van het nummer opgezocht...:

Je had dat nummer geheel in een quote van de oorspronkelijke vraag gezet.
En de moderator heeft dat niet opgemerkt, en dacht dus "wat doet die doelloze quote hier" en heeft het weggehaald.

In 't vervolg beter gewoon een antwoord plaatsen. :wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu